سکون بازار ارز در سایه احتیاط معامله گران

با آغاز ماه آبان طبق سنت گذشته معامله گران انتظار بازار مثبت و افزایش حجم تقاضا را داشتند. اما دلار و سکه این ماه را با کاهش قیمت آغاز کردند و موجب غافلگیری آنان شد. در اولین روز آبان دلار نه تنها کشش صعود به کانال ۱۴۰.۰۰۰ ریالی را نداشت، بلکه افزایش عرضه ها قیمت این ارز پرطرفدار را به کانال ۱۳۰.۰۰۰ ریالی برگرداند.

این کاهش قیمت در حالی بود که پیش از آغاز به کار رسمی بازار، برخی معامله گران لفظ خریدهای خود را در محدوده ۱۳۸.۰۰۰ تا ۱۳۹.۰۰۰ ریال اعلام می کردند. با این حال به خاطر نبود خریدار و تقاضا و همچنین جو امنیتی موجب شد تا خریدار زیادی در بازار وجود نداشته باشد. در این روز کم معامله، دلار تا انتهای بازار ۳.۰۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به نقطه ۱۳۷.۰۰۰ ریال رسید. همسو با افت قیمت دلار در بازار، سکه بهار آزادی نیز در مسیر نزولی قرار گرفت. قیمت سکه در پایان معاملات روز گذشته در کف بازار نزدیک به ۴۳.۳۰۰.۰۰۰ ریال بود که ۶۵۰.۰۰۰ ریال کمتر از روز قبل بود.

عده زیادی از نوسان گیران معتقد بودند با آغاز ماه جدید تقاضای خرد و مردم عادی وارد بازار خواهد شد. با این وجود این ایده نوسان گیران محقق نشد و خبری از مردم عادی به خصوص زوار اربعین برای خرید دلار در بازار وجود نداشت. بیشتر مردم با سازوکاری که بانک مرکزی طراحی کرده بود از طریق شعب و سایت بانک ملی اقدام به خرید دینار عراقی نمودند. همچنین برخی صرافی ها هزار دینار عراقی را ۱۱۵.۰۰۰ ریال به فروش می رساندند. به گفته فعالان حرفه ای بازار، مهم ترین عاملی که جلوی ورود تقاضای مردم عادی به بازار را گرفت، کاهش نوسانات دلار در ۱۸ روز گذشته بوده است.

تثبیت دلار در دو کانال ۱۳۰.۰۰۰و۱۴۰.۰۰۰ ریالی و کاهش شدید قیمت در دو هفته گذشته توجه مردم را از بازار دور نگه داشته است. از منظری دیگر برخوردهای امنیتی با دلالان خیابانی موجب بروز احتیاط در بین این گونه معامله گران شده است و آنها را در فاز احتیاط فرو برده است. به طور کلی اوضاع بازار احتیاطی و به دور از ریسک شده است و حتی بسیاری ترجیح می دهند به طور موقت از بازار خارج شوند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR