محیط زیست از سکوهای نفتی خلیج فارس بازدید می کند ظرف دو هفته آینده

نخستین بار کارشناسان محیط زیست از چهار سکوی نفتی فعال در آب های خلیج فارس بازدید محیط زیستی می کند.

محیط زیست از سکوهای نفتی خلیج فارس بازدید می کند مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) اظهار داشت: به منظور تدوین نظام ممیزی سکوهای نفتی، تا پایان سال جاری از چهار سکوی نفتی فعال در آبهای خلیج فارس بازدید محیط زیستی می شود. 


ضیاء الدین الماسی گفت: تا دو هفته آینده نخستین بازدید از سکوهای نفتی خلیج فارس آغاز می شود که نخستین بار صورت می گیرد. 
 
وی خاطرنشان کرد : بازدید های محیط زیستی را با سازمان بنادر و دریانوردی هماهنگ کرده ایم تا به صورت مشترک انجام شود. 
 
وی گفت :سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس قوانین بین المللی موظف به بازدید زیست محیطی از سکوهای نفتی است به همین دلیل محیط زیست در جهت جلوگیری از موازی کاری، خواستار بازدید مشترک کارشناسان محیط زیست با این سازمان شده است. 
 
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت : به این ترتیب تمام مسائل و مشکلات زیست محیطی سکوها نفتی بررسی و به صورت مشترک بهبودهای لازم صورت خواهد گرفت. 
 
وی خاطرنشان کرد : به منظور بازدید از سکوهای نفتی تاکنون شش دوره آموزشی ویژه کارشناسان محیط زیست در استان های ساحلی کشور برگزار شده است. 
 
این کلاس ها با محوریت آشنایی با فرایند سکوها، استانداردسازی ممیزی و دوره ایمنی چهارگانه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شده است. 
 
الماسی یادآور شد: در مجموع ۱۸ نفر از کارشناسان هفت استان ساحلی و پنج نفر از کارشناسان ستادی در سازمان حفاظت محیط زیست، آموزش های لازم را در این زمینه برای آماده سازی جهت بازدید از سکوهای نفتی کسب کرده اند و امکان استفاده و بهره گیری استانها از ظرفیت های یکدیگر وجود دارد. 
 
وی یادآور شد: همچنین در آبهای دریای خزر، بحث بازدید از سکوی نفتی امیرکبیر وجود دارد که این امر نیز با برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت. 
 
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت : بازدید از سکوهای نفتی قرار است هر ساله با صورت مشترک توسط سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان محیط زیست صورت گیرد. 
 
وی خاطرنشان کرد: بدون شک بازدیدهای دوره ای از وضعیت محیط زیستی سکوهای نفتی در کاهش ورود آلاینده های نفتی به دریاها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. 
 
الماسی با بیان اینکه منابع آلاینده دریا به دو دسته منشا سرزمینی مانند شهرها و صنایع و منشا منبع دریایی تقسیم می شود ، تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون نظامی مبنی بر مقابله با منابع آلاینده با منبع آلاینده های دریایی مانند شناورها و سکوهای نفتی تدوین نکرده بود. 
 
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: قرار بود بازدید از سکوهای نفتی خرداد امسال آغاز شود که بنا به وجود مشکلاتی این امر میسر نشد.
 
tgju.org
دسته بندی: 
منبع خبر: 
صدا و سیما
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR