امضاء قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قرارداد قطعی با ایرباس در هفته جاری به امضاء می‌رسد از امضای قرارداد ۳ هزار میلیارد تومانی با بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری بنادر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پانا، عباس آخوندی امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه راه‌سازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهارداشت: روز ۲۶ آذرماه سال ۶۲ بود که کامیون‌داران به فرمان امام به بنادر کشور رفتند و بارهایی که در بنادر و بندر شهید رجایی دپو شده بود را در سطح کشور توزیع کردند.

وی ادامه داد: از آن منظر که کامیون‌داران و سیستم حمل و نقل آن روز به فرمان لبیک گفتند روز ۲۶ آذرماه به روز حمل و نقل نامگذاری شد.

وزیر راه و شهرسازی به نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه امروز و در هفته حمل و نقل افتتاح شد و ۹۰ درصدی شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از بخش خصوصی هستند.

آخوندی ادامه داد: در این نمایشگاه برای اولین بار در حوزه روسازی بتنی پروژه‌ای ارائه شد که ۱۰۰ درصد بتنی در حوزه جاده‌ای است و فعالیت مدرنی محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: روسازی بتنی فناوری جدیدی در حوزه جاده‌سازی است و مازاد تولید سیمان کشور از این محل مصرف می‌شود.

آخوندی ادامه داد: در بخش ایمنی راه‌ها ۵۰۰ دوربین جدید ثبت تخلفات در چند روز آینده افتتاح می‌شود.

وی گفت: این دوربین‌ها مدیریت جاده‌ای را ارتقاء می‌دهد و سبب افزایش ایمنی سیر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به سیستم دوربین‌های نظارتی در بخش ریلی اشاره کرد و گفت: برخی پل‌های ریلی قدیمی هستند که ما نسبت به مقاوم‌سازی آنها در برابر زلزله و بارهای محوری کارهای خاصی را انجام دادیم، ضمن آنکه این پل‌ها از طریق‌ دوربین مانیتورینگ دائمی می‌شوند.

وی همچنین اظهارداشت: در بخش آزادراه قزوین-رشت قسمت منجیل-رودبار که به عنوان گلوگاه پروژه بود تلاش شد تا ۲ هفته آینده تکمیل و افتتاح شود.

آخوندی همچنین از تکمیل قطعه ۴ آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از آبیک تا چرمشهر در بهار ۹۵ خبرداد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه بندری نیز فردا شب قرارداد ۳ هزار میلیارد تومانی با بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری در پس کرانه بنادر به امضاء می‌رسد.

وی همچنین از امضای قرارداد قطع با کمپانی ایرباس در هفته جاری خبرداد و گفت: درباره جزئیات این قرارداد بلافاصله پس از امضاء صحبت خواهیم کرد.

بنابراین گزارش در حاشیه این مراسم از پوستر دومین نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته که سال آینده در روزهای ۲۶ تا ۲۹ آذر برگزار می‌شود، رونمایی شد.

 

tgju.org

 
دسته بندی: 
منبع خبر: 
بورس نیوز
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR