اعتراض مشترکان به قبض های جدید تلفن

خراسان/ انتشارقبض های تلفن ثابت طی روز های گذشته و افزایش ارقام هزینه های مکالمه وخدمات تلفن ثابت که به دنبال اعمال تعرفه های جدید مخابراتی از اول مرداد امسال انجام شده ، موجی از نارضایتی را دربین مشترکان به دنبال داشته است به طوری که بسیاری از مشترکان در قبوض تلفن ثابت خود با ارقامی فراتراز حد تصورمواجه شده اند .شایان ذکر است خردادامسال کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طی مصوبه ای تعرفه های تلفن ثابت را ۵۰درصد افزایش داد.براساس این مصوبه که جزئیات آن ازسوی وزیر ارتباطات اعلام شد ؛ تعرفه هردقیقه مکالمه با تلفن ثابت از۳۰ریال به ۴۵ ریال افزایش یافت و حق اتصال تلفن نیز با افزایش ۳۰۰درصدی همراه شده وعلاوه براین صاحبان تلفن های بدون استفاده نیز به پرداخت «حداقل کارکرد» ملزم شده اند که بر این اساس تعرفه ای شامل ۲۰۰ دقیقه مکالمه خطوط بدون کارکرد در مناطق روستایی و ۳۳۰ دقیقه برای شهرها تعیین شد. موضوع تعرفه های مخابراتی از زمان روی کار آمدن واعظی وزیر ارتباطات در دولت یازدهم، محل مناقشه این وزارتخانه با مخابرات بود .اما همان طور که انتظار می رفت اوایل اردیبهشت امسال با توافق دو مجموعه بر سر صندلی های مدیریت، مجوز افزایش تعرفه تلفن ثابت صادر شد.

در هر حال با اجرای این مصوبه از حدود ۲ماه گذشته و انتشار قبض های تلفن ثابت، برخی مشترکان با ارسال پیام های مختلف به دفتر روزنامه خراسان به افزایش تعرفه های تلفن ثابت معترض شده اند.مضمون برخی از این پیام ها بدین شرح است:"مخابرات چه خدماتی می دهد که نرخ مکالمه گران شده؟ برای دفتر کارم که ۵ خط دارد قبلاً ۲۰۰ هزار تومان می آمد، الان شده ۶۰۰ هزار تومان! به کجا می توانم شکایت کنم؟" در پیام دیگری آمده است:"در قبض تلفن ثابت دوره ۹۵.۵.۱ تا ۹۵.۷.۱ که توزیع شده برای واحدهای خالی از سکنه که هیچ گونه استفاده ای از آن نشده علاوه بر مبلغ آبونمان مبلغ ۲۹۷۰۰ ریال معادل ۶۶۰ دقیقه یعنی ۱۱ ساعت مکالمه منظور کرده اند. به مخابرات مراجعه کردم می گویند مصوبه جدید است که از ۹۵.۵.۱ از تلفن هایی که هیچ گونه تماسی ندارند این مبلغ دریافت می شود. لطفاً اگر کسی از مسئولان پاسخ گواست پیگیری فرمایید."همچنین مشترک دیگری گفته است "مخابرات ازاین دوره درقبض تلفن ثابت ۶۶۰دقیقه مکالمه باهزینه مالیات و آبونمان حدود ۵ هزارتومان ازتمامی مشترکان تلفن ثابت دریافت کرده است".در ۲پیام دیگر نیزآمده است :" اگر گرانی بی حدواندازه تلفن ثابت را کسی توانست حدس بزند که چند درصد است به بقیه هم خبر بدهد.این است شیب ملایم!""شرکت مخابرات رقم قبض ها را به شدت افزایش داده است. با همان میزان مصرف قبل برای ما و دوستانمان قبض چند برابر آمده! چه کسی به داد این مردم می رسد؟ به کجا شکایت کنیم؟"در این رابطه سخنگوی سازمان تنظیم مقررات در گفت و گو با خراسان با اشاره به اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر تغییر تعرفه تلفن ثابت از ابتدای مرداد امسال گفت: با توجه به بررسی ها و اعلام برخی نارضایتی هاکه طی روز های گذشته در این خصوص مطرح شده ، هم اکنون موضوع بررسی تعرفه های اعمال شده در قبوض مشترکان ، در دستور کار رگولاتوری قرار دارد . وی ادامه داد :آنچه ملاک ومعیار رگولاتوری است، مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و اگر مخابرات ریالی بیش از این دریافت کند باید پاسخگو باشد البته در همین حد در برخی موارد به دلیل تفسیر اشتباه مصوبه کمیسیون،مواردی از تخلف مشاهده شده که در حال پیگیری موضوع هستیم و گزارش نهایی طی روزهای آینده اعلام خواهد شد و چنان چه تخلفی انجام گرفته باشد،به طورقطع رسیدگی خواهد شد. 

وی تصریح کرد: مشترکان می توانند در صورت نارضایتی شکایات خود را به سامانه ۱۹۵ گزارش کنند تا رسیدگی شود. در همین رابطه سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اعلام این که تغییرات ایجاد شده در مبالغ قبوض تلفن ثابت به دنبال اجرای مصوبه ۲۳۷کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای افزایش تعرفه ها اتفاق افتاده است ،گفت :آنچه در قبوض تلفن ثابت اعمال شده ،مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات است و در این زمینه هیچ اضافه دریافتی انجام نشده است . 

وی افزود: بر اساس مصوبه رگولاتوری،تعرفه ها در ۲بخش مکالمات شهری وحداقل مکالمه برای خطوط بدون کار کرد ؛ دچار تغییراتی شده ،به طوری که تعرفه مکالمات شهری با افزایش ۵۰ درصدی هردقیقه از ۳۰ریال به ۴۵ ریال افزایش یافته و هیچ تغییری درتعرفه مکالمات بین الملل بین شهری وثابت وهمراه وهمراه به ثابت ایجاد نشده ، همچنین در بخش دوم این مصوبه که مربوط به تعرفه حداقل مکالمه شهری است، تعرفه تعیین شده در مناطق روستایی ۲۰۰ دقیقه ودر سایر مناطق ۳۳۰ دقیقه اعلام شده که چندان زیاد نیست که فشاری برای متقاضیان به همراه داشته باشد.بنابراین اخذ مبلغ ۲هزار و۹۷۰ تومان برای ۶۶۰ دقیقه مکالمه طی ۲ماه که در قبوض تلفن درج شده ،براساس همین مصوبه بوده است . وی ادعا کرد:آنچه به عنوان افزایش در آمد مخابرات از محل افزایش تعرفه های تلفن ثابت حاصل شده ، تنها ۵ تا ۶ درصد بوده و اجرای این مصوبه در آمد چندانی برای مخابرات نداشته است.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
خراسان
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR