وجود قیمت های کاذب در بازار ارز

روز گذشته موج نوسان به بازار ارز و سکه بازگشت. به طوری که دلار با ثبت افزایش قابل ملاحظه به قیمت ۱۳۰.۰۰۰ ریال رسید. در بازار مقابل یعنی سکه، این فلز گرانبها هم حدود دو میلیون ریال افزایش را به ثبت رساند و به قیمت ۴۵.۵۰۰.۰۰۰ ریال رسید. قیمت های یاد شده یک رکورد بعد از ۱۸ مرداد به حساب می آید. زیرا از آن تاریخ خبری از رشدهای هیجانی نبود و بازار به آرامش نسبی رسیده بود.

با این حال از ابتدای هفته جاری دامنه نوسانات یک بار دیگر شدت گرفت و روز گذشته با عبور از تمام سطوح مقاومتی رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند. در بازار روز گذشته در مقاطعی از روز قیمت مشخص نبود به عبارت بازاری آن قیمت گم شده بود. به نوعی فروشندگان حاضر به فروش دارایی خود نبودند. البته هرچه به جلوتر پیش رفتیم و در ساعات پایانی روز اوضاع کمی بهتر و شرایط پایدارتر شد. در واقع می توان گفت با عبور دلار از سطح ۱۱۲.۰۰۰ ریال دیگر کسی حاضر به فروش دلار خود نبود.

حال آن که شکست این مقاومت تقاضای زیادی را به بازار وارد کرد. نتیجه این اتفاق این بود که دلار بدون آنکه معامله¬ی در آن صورت گیرد سیر صعودی به خود گرفت و حتی تا سقف ۱۳۰.۰۰۰ ریال بالا رفت. به گفته معامله گران عوامل متعددی دست به دست هم دادند تا قیمت دلار سیر صعودی به خود گیرد. مهمترین خبر مبنی بر کاهش صادرات نفت ایران در بازارهای جهانی بود. عامل بعدی نزدیک شدن به موعد تحریم هاست که کاهش صادرات نفت مهر تاییدی بر این عامل مهم است.

عامل بعدی هم جوسازی نوسان گیران بر سر صحبت های رئیس کل بانک مرکزی است. تفسیر این گروه این بود که بازارساز تمایل چندانی برای مداخله در بازارها ندارد. آنچه مشخص است و بازیگران ارزی هم بر آن صحه گذاشتند اینکه سرمایه های سرگردان در دست عموم مردم زیاد است و آنها برای حفظ ارزش دارایی خود اقدام به خرید دلار و سکه نمودند. آنچه از بازار این دو دارایی مشخص است اینکه فروشنده زیادی در بازار وجود ندارد به همین خاطر حجم معاملات بسیار پایین و قیمت ها کاذب در حال افزایش می باشد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR