روز استراحت برای دلار

دلار در روزی که مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار شد، استراحت کرد و خبری از افت و خیزهای قیمتی در آن نبود. آنچه مشخص است قیمت دلار از ابتدای تابستان افزایش قیمت خود را شروع نموده است. افزایش قیمتی مدیریت شده و به دور از هیجان های گذشته و هر زمان که خواست از مسیر خود خارج شود توسط ناظر این بازار یعنی بازارساز کنترل شد و از بالا رفتن بی رویه آن جلوگیری شد. اگر نیم نگاهی به گذشته قیمت دلار بیاندازیم متوجه این نکته خواهیم شد که قبل از شروع فصل تابستان نقطه ۳۸.۰۰۰ ریال سقف قیمتی برای دلار بود. هر زمان که بهای این ارز تا به نزدیکی آن پیش می رفت با عرضه های متمادی از سوی بازارساز قیمت آن متعادل می شد. این امر موجب میشد تا نوسان گیران نتوانند بی محابا و خارج از عرف بهای دلار را بالا ببرند. با شروع فصل تابستان به خصوص با نزدیک شدن به میانه آن و شروع سفرهای خارجی همچنین سفر حاجیان و فعالیت شرکت های تجاری شاهد تقاضا برای این ارز شدیم.

قیمت دلار با آستانه نوسان بسیار محدود و کنترل شده شروع به رشد نمود و توانست کانال ذکر شده را به آرامی در نوردد و وارد فاز قیمتی جدید شود. این مدیریت قیمت ذکر شده را در ماه مرداد بیشتر می توان لمس نمود. در این شرایط قیمت هرگز نوسان بالای ۱۵۰ ریال را ثبت نکرد و بازار نیز از لحاظ قیمتی دچار التهاب نشد. در این شرایط قیمت دلار نه تنهت کانال ۳۸.۰۰۰ ریال را به قدرت شکست بلکه توانست تا محدوده ۳۸.۳۰۰ ریال هم به آسانی رشد کند. البته به اعتقاد بسیاری از فعالان بازار انتظار افزایش قیمت دلار در روزهای باقیمانده از فصل تابستان همچنان دور از ذهن نیست.

پیش بینی این گروه رسیدن به محدوده ۳۹.۰۰۰ ریالی است که با توجه به جو موجود دسترسی به این کانال دور از ذهم نخواهد بود. اما نباید نظر مخالف گروه دیگر از فعالان بازار را نادیده بگیریم آنها اعتقاد به قدرت بازارساز و اینکه در برابر رشد قیمت مقاومت از خود نشان خواهد داد. حال باید به انتظار روزهای باقیمانده از تابستان و همچنین کابینه جدید دولت باشیم تا ببینیم چه حوادثی پیش روی این ارز چالش برانگیز خواهد بود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR