واکنش دلار به نقاط حمایتی

انتهای هفته گذشته جلسه فدرال رزرو آمریکا برگزار شد که خروجی آن تشدید انقباض پولی در ایالات متحده آمریکا بود. این مسئله دلیلی بر اوج گیری شاخص دلار شد. تا جایی که شاخص دلار با جهشی قابل توجه به رقم ۵۴/۹۷ واحد رسید. همسو با این تصمیم گیری مهم در اقتصاد آمریکا با اغاز هفته جدید در معاملات ایران شاهد افزایش قیمت دلار بودیم. این افزایش قیمت تا آنجایی بود که توانست تمام سطوح حمایتی و نقاط مقاومتی متصور شده برای دلار را بشکند. دلار که در کانال ۳۷۳۰۰تا ۳۷۵۰۰ ریال زندانی شده بود و حتی در مواقعی به سطوح پایین تر هم وارد شده بود از آغاز هفته بر مدار صعود قرار گرفت و تا قیمت ۳۷۶۲۰ ریال هم رسید که به نوعی رکوردی تازه در بازار این ارز رقم خورد.

اما این اتفاق خجسته از جهت معامله گران طولی نکشید که با فروش های فعالان این عرصه قرار گرفت و روند بهای دلار را در کانال نزولی قرار داد. به طوری که قیمت دلار به مرز ۳۷۴۲۰ ریال رسید. به عقیده برخی معامله گران و تحلیل گران این قیمت برای دلار تبدیل به یک نقطه حمایتی جدید و مهم شده است. که اگر بتواند این تقطه را بشکند و به سمت پایین حرکت داشته باشد زمینه را برای افت بیشتر دلار فراهم خواهد نمود. از طرفی تا زمانی که دلار در قیمت ۳۷.۴۶۰ ریال قرار داشته باشد میل و رغبتی برای فروش در میان معامله گران دیده نمی شود.

این قیمت همان بهایی بود که دیروز در انتهای معاملات به ثبت رسید. از دیگر عوامل این افت قیمت افزایش عرضه حواله درهم و کاهش نوسانات این ارز بود. این کاهش نرخ تا آنجایی بود که به نقطه ۱۰.۳۳۰ ریال رسید. عامل دیگر هم باید به یکسان شدن نرخ ارز در ایران و کشورهای همسایه جستجو نمود. بدین معنا که هر چه به پایان معاملات روز گذشته نزدیک می شدیم فاصله نرخ ارز در بازار داخلی با این بازارها کاهش یافت. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید با پایان ماه رمضان و ورود به فصل تابستان چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و آیا طبق سال های گذشته دچار افزایش تقاضا و به دنبال آن افزایش قیمت خواهد شد یا همین روند فرسایشی خود را ادامه خواهد داد.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR