یکه تازی ربع سکه

ربع سکه بهار آزادی در هفته گذشته بیش از ۷ درصد افزایش قیمت را تجربه نمود. این افزایش قیمت رکورد قیمتی این فلز گرانبها را شکست. به طوری که از سکه تمام و نیم سکه و دلار بازدهی بیشتری را نصیب سرمایه گذاران خود کرد. با توجه به بازدهی دلار و سایر سکه ها، می توان گفت که ربع سکه یکه تاز بازار هفته آغازین شهریور ماه بود.

به گفته فعالان افرادی که توان خرید سکه تمام را ندارند رو به خرید سکه ربع آورده اند. البته عده دیگری معتقدند به دلیل تقارن با عید غدیر اقبال به خرید سکه های کوچک بالاتر رفت. برخلاف رشد ربع سکه، سکه تمام بهار آزادی با کاهش قیمت روبرو شد. این فلز گرانبها یکصد هزار ریال از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۴۰.۴۰۰.۰۰۰ریال رسید. مهمترین عامل کاهش قیمت شاید به خاطر خریدهای سنگین روزهای گذشته بود که معامله گران با توجه به احتیاطی که به خرج دادند رو به فروش آوردند تا هم سود شناسایی کرده و هم ریسک خود را به حداقل برسانند.

به اعتقاد تحلیل گران اگر سکه در اولین روز هفته بتواند خود را بالای مرز ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی نگه دارد باید منتظر حرکت سکه به سطح مقاومتی بعدی یعنی ۴۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال باشیم. دلار در روزی که سکه تمام افت قیمت را تجربه نمود برخلاف مسیر حرکت کرد و رشد ۶۰۰ ریالی را به ثبت رساند و روی عدد ۱۰۹.۷۰۰ ریال ایستاد. مهمترین عامل این رشد ورود تقاضای خرد و احتیاطی به بازار بوده است. علاوه بر این عامل هرچه به دور دوم تحریم ها در آبان ماه نزدیک می شویم به مرور باید منتظر ورود تقاضای جدید به بازار باشیم.

ورود این تقاضاها مطمئنا افزایش قیمت را به دنبال خواهد داشت. در مقابل گروه افزایشی گروه دیگری هستند که عنوان می کنند به دلیل خریدهای بالا در ماه های گذشته و رشد قیمت بی حد و حصر و عدم توازن قیمت دلار با نرخ تورم کشور نباید منتظر رشدهای بی ملاحظه در آینده باشیم. با این حال در صورتی که سیگنال نااطمینانی از سوی بازار دریافت شود، همچنان امکان رشد قیمت دلار و سایر ارزها در بازار وجود خواهد داشت.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR