کاهش قیمت سکه و عوامل آن

بازار معاملات جهانی اونس طلا همچنان تحت شعاع بازار معاملات سهام در اروپا قرار دارد. دلیل این مدعا افزایش حجم معاملات بازارهای سهام و ورود معامله گران به این سمت از بازار است و نتیجه این تصمیم، که از سوی معامله گران اتخاذ شد برابر شد با کاهش بهای اونس جهانی و افت این فلز گرانبها. نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو از دیروز آغاز به کار کرده است. این جلسه در خصوص نرخ بهره آمریکا تصمیم گیری خواهد شد. اما به عقیده کارشناسان نباید منتظر خبر تازه ای از این نشست باشیم زیرا این عده از تحلیلگران معتقدند اتفاق و تصمیم تازه ی در خصوص نرخ بهره آمریکا گرفته نخواهد شد.

دلیل آنها بر این اصل استوار است که طبق اطلاعات و داده های نامناسبی که از جانب دولت آمریکا صادر شده است احتمال هیچ افزایشی در نرخ بهره آمریکا وجود نخواهد داشت. تمامی این عوامل دست بر دست هم داد تا فعالان عرصه طلا و اونس از این بازار خارج شده و موجبات کاهش بهای اونس جهانی را فراهم آورند به طوری که قیمت اونس با کاهش ۱۲ دلاری روبرو شد و به ۱.۲۵۶ دلار رسید.

بهای اونس به این کاهش قیمت اکتفا نکرد و در پایان ساعات معاملاتی روز گذشته خود به مرز ۱.۲۵۰ دلار رسید. تنش های موجود در بازار معاملات طلای جهانی همچنان تاثیرگذارترین رکن در معاملات بازار سکه و طلای بازارهای داخلی ماست. و این افت بهای طلای جهانی به طور مستقیم در رفتار فعالان بازار سکه بهارآزادی کاملا هویدا است. همین امر موجبات کاهش ۷۰ هزار ریالی قیمت سکه و رسیدن به ۱۲.۰۹۰.۰۰۰ ریال را فراهم نمود و سکه وارد کانال جدید قیمتی شد. این کاهش قیمت بیشترین افت سکه از ابتدای فروردین ماه بود.

همان طور که عنوان شد اصلی ترین و شاید تنها دلیل این کاهش قیمت افت نابهنگام اونس طلا بود. اما در بازار دلار همچنان سکون و بی تحرکی و عدم وجود نوسان از خصایص این روزهای بازار ارز ایران شده است و همچنان قیمت دلار در محدوده ۳۷۶۰۰ ریال قرار دارد. آنچه مشخص است فعالان این بازار منتظر برگزاری انتخابات و نتیجه آن هستند تا روند آینده این ارز پرطرفدار مشخص شود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR