کاهش قیمت سکه در پی افت اونس جهانی

افزایش های اخیر در اونس طلای جهانی معامله گران سکه تمام را در انتظار افزایش های چشمگیر قرار داده بود. ولی این انتظار رشد سکه در اولین روز هفته محقق نشد. مهم ترین عامل توقف بهای اونس و تنزل آن به نزدیکی کانال ۱.۳۰۰دلار سخنان ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص دیدار ۱۲ ژوئن با رهبر کره شمالی بود. تغییر مسیر اونس در ساعات انتهایی معاملات جهانی موجب شد تا معامله گران داخلی از ابتدای شروع معاملات جنبه احتیاطی به خود گیرند. به تبع این تصمیم سکه تمام رشد مورد انتظار معامله گران صعودی را انجام نداد. نوسانات روزهای اخیر اونس در بازارهای جهانی ابتکار عمل را از معامله گران گرفته و آنها را دچار سردرگمی کرده است.

انتظارات افزایشی بازار که در پی تغییرات قیمتی اونس به یکباره تغییر کرد، موجب شد تا بخشی از معامله گران که در قیمت های بالاتر اقدام به خرید کرده بودند متحمل زیان شوند. با توجه به روند قیمتی اونس و حرکتهای رفت و برگشتی آن، به نظر حرکت بازیگران بازار سکه از این پس با احتیاط بیشتری توام خواهد بود. اما نکته حائز اهمیت در این معاملات شکسته شدن سطوح مقاومتی است. هر زمان سطح مقاومت شکسته شد حجم معاملات با ورود تقاضای جدید بالاتر رفت. عامل دیگری که سد راه افزایش قیمت سکه شد حرکت کاهشی دلار در بازار غیررسمی بود.

دلار که در ابتدای صبح با قیمت ۶۳.۰۰۰ ریال آغاز به کار کرده بود اما عاملی به جهت رشد در آن دیده نشد به همین خاطر تا انتهای معاملات به قیمت ۶۲.۳۰۰ ریال رسید. عامل اصلی این افت نبود خریدار جدید در بازار بود. همین عامل منجر شد که قیمت ها در جهت صعودی حرکت نکنند. قیمت کاهشی در بازار ارز تهران در حالی اتفاق افتاد که در کشورهای همسایه افت چندان محسوسی را شاهد نبودیم. همچنین درهم نیز در این روز نوسان خاصی نداشت و در مرز ۱۷.۰۰۰ ریالی قرار گرفت. در روزی که دلار در بازار آزاد حرکت کاهشی داشت، قیمت این ارز در مرکز مبادلات با افزایش ۲۰ ریالی توام بود و به ۴۲.۱۱۰ ریال رسید.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR