پیش بینی رئیس شورای عالی کانون صرافان از قیمت ارز تک نرخی

رییس شورای عالی نظارت کانون صرافان با اعلام دلیل رشد روزهای اخیر دلار، قیمت ارز تک نرخی را پیش بینی کرد.


به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید مجتهدی به ایلنا اظهار داشت: بر اساس گفته‌های مسئولین بانک مرکزی تا پایان سال مقدمات تک نرخی شدن ارز فراهم خواهد شد و با این اقدام بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.
وی ادامه داد: مسلما بهای ارز تک نرخی پایین‌تر از قیمت ارز در بازار آزاد نخواهد بود.
مجتهدی افزود: با ارز تک نرخی مشکل صادرکنندگان و واردکنندگان کالا حل شده و آن‌ها قدرت تصمیم گیری و برنامه ریزی بیشتری برای آینده خود خواهند داشت و سود و زیان خود را به درستی بررسی می‌کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: هر گونه شفاف‌سازی در بازار ارز و از بین بردن ابهام در قیمت‌ها به سود مصرف کننده خواهد بود. ضمن آنکه سوءاستفاده‌های میلیاردی دلالان از بین رفته و دست واسطه‌ها کوتاه می‌شود.سرمایه‌گذاران خارجی نیز راحت‌تر می‌توانند برای احداث کارخانه و یا هر سرمایه گذاری دیگری در کشور اقدام کنند و ریسک کمتری خواهند داشت.
مجتهدی در خصوص افزایش بهای دلار آمریکا طی هفته گذشته و عبور قیمت از  مرز ۳۶۰۰ تومان گفت: نرخ جهانی دلار در برابر سایر ارز‌ها مانند یورو تا یک درصد افزایش یافت و بهای اونس جهانی طلا که رابطه معکوسی با دلار دارد نیز کاهش داشت.
وی تصریح کرد: مسئول عرضه ارز مداخله‌ای، بانک مرکزی است که از طریق چند صرافی ارز را در بازار ترزیق می‌کند. بانک مرکزی عرضه ارز  را در بازار مدیریت می‌کند و این اتفاق نیز اصلا غیرطبیعی نبود.

 

tgju.org

 
دسته بندی: 
منبع خبر: 
بورس پرس
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR