پایان اوج گیری دلار،افزایش تقاضا در یورو

طی روزهای گذشته تمام توجهات به دلار و بازار این ارز پرطرفدار بود. به طوری که از ابتدای هفته جاری تاکنون در حدود ۵۹۰ ریال افزایش قیمت را تجربه کرده است. اما از آنجایی که این ارز در کانون توجهات بازارساز است و تمام تلاش خود را به منظور محدود کردن نوسانات و کنترل هیجانات انجام می دهد لذا کار برای نوسان گیران در این بازار بسیار مشکل و پرمخاطره است. شاهد این ماجرا در بازار روز گذشته اتفاق افتاد که بازارساز با عرضه هایی که انجام داد توانست نوسانات بازار را کنترل و محدود نماید. دلار در پایان معاملات روز گذشته تنها با ۲۰ ریال افزایش به ۴۲.۹۹۰ ریال رسید. اتفاق مهمی که در هفته جاری در بازار ارز افتاد رشد ۳ برابری یورو به نسبت دلار بود.

قیمت یورو در پنج شنبه گذشته با قیمت ۵۰.۵۸۰ ریال به کار خود پایان داده بود. روز شنبه با ۴۲۰ ریال، روز یکشنبه با ۱۵۰۰ ریال و روز دوشنبه با ۱۷۰۰ ریال رشد همراه و به قیمت ۵۴.۲۰۰ ریال رسید. به این ترتیب قیمت ارز اروپایی از انتهای هفته گذشته ۷.۱ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است. در حالی که دلار با افزایش قیمت هایی که در این چند روزه به خود دید تنها ۲.۲ درصد رشد را به ثبت رساند. این افزایش در بهای یورو به اعتقاد فعالان بیشتر ناشی از تقویت این ارز در بازارهای جهانی در برابر دلار بود. نرخ برابری یورو به دلار در روز گذشته به ۲۰۲۴/۱ رسیده بود. با این حال رشدهای قیمتی این ارز اروپایی در روزهای اخیر را باید منوط به جو روانی بازار و تحرکات نوسان گیران دانست. از آنجایی که حساسیت ها نسبت به بازار یورو پایین تر از دلار است همین امر سبب ورود نوسان گیران به بازار یورو شد. در نتیجه آنها توانستند با تحرکات خود تاثیر بیشتری بر نوسانات آن داشته باشند.

همچنین یورو نقدی در چند روز گذشته در بازار بسیار کم بود و نوسان گیران با خریدهای خود و عدم عرضه در بازار دامنه نوسان آن را پرشتاب کردند. اما نکته جالبی که در بازار یورو به چشم می خورد اختلاف قیمت خرید و فروش در تابلوی صرافی هابود. در مقاطعی از روز این اختلاف حتی به ۲.۰۰۰ ریال هم می رسید. همچنین شائبه حباب قیمتی در بین اهالی بازار شنیده می شد. این هیجانات در بازار یورو تا آنجایی بود که در ساعات انتهایی روز قیمت یورو به ۵۵.۰۰۰ ریال هم رسید. آنچه مشخص است به دلیل وجود نظارت و دخالت عامل بازارساز در دلار و کنترل نوسانات آن معامله گران به خصوص نوسان گیران به سمت بازار یورو رهسپار شده اند تا بتوانند از طریق این بازار برای خود کسب سود نمایند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR