ورود دلار به کانال جدید قیمتی

افزایش قیمت دلار در آخرین روز کاری هفته گذشته منجر به این شد که بهای یورو از کانال ۴۸.۰۰۰ ریال به زیر کشیده شود تا حبابی که در این ارز اروپایی ایجاد شده بود تا حدودی از بین برود. یورو که در روزهای قبل دچار افزایش قیمت شده بود و علل آن در گزارش قبلی مفصل مورد تحلیل قرار گرفته بود، همزمان با افزایش ۱۳۰ ریالی دلار و گذر از کانال ۳۹.۰۰۰ ریالی دچار افت قیمت شد و ۴۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داده و به بهای ۴۷.۸۰۰ ریال رسید. این افت بهای یورو در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از بازیگران آن اعتقاد به حباب قیمتی در این ارز را داشتند.

از سویی دیگر تقویت شاخص این ارز اروپایی در مقابل دلار انتظارات فعالان این حوزه را برای ادامه روند افزایشی در روزهای آینده را بالا برد. در کنار این ارز نباید از یوآن چین و پوند انگلیس هم غافل ماند زیرا آنها هم در بازارهای جهانی دچار تقویت ارزش شده اند. در نتیجه انتظار این که آنها هم در بازار داخلی دچار افزایش قیمت شوند دور از انتظار نیست. البته آنچه که به تمام این شائبه ها رنگ واقعیت می بخشد این است که قیمت دلار باید روند کاهش قیمت به خود بگیرد. اما بنابر آنچه عنوان شد دلار در آخرین روز معاملاتی روند افزایشی به خود گرفت و کانال ۳۹.۰۰۰ ریال را با قدرت شکست و از آن عبور کرد.

اتفاقی که از دی ماه سال ۹۵ به این سمت هرگز اتفاق نیافته بود. مهمترین دلیل این افزایش بها در دلار را باید در رشد نرخ حواله درهم جستجو نمود. نرخ حواله درهم در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به بهای ۱۰.۷۴۰ ریال رسید. با تمام این تفاسیر و تحلیل هایی که صورت پذیرفت اما عده اعتقاد دارند که بازارساز در مقابل کانال ۳۹.۰۰۰ ریال شروع به عرضه خواهد کرد زیرا او این قیمت را به رسمیت نمی شناسد. اما آنچه از کلیت بازار برمی آید باید در ادامه کار منتظر رشد قیمت ارزهای نامبرده شده باشیم.

 

www.tajmirexcchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR