وجود دیدگاه های متفاوت در بازار سکه

بازار سکه این روزها از منظر فعالان آن دارای دیدگاه های متفاوتی شده است. آنها به آینده قیمتی سکه نگاه و نظرات متفاوتی دارند. عده بر این باورند با آغاز دور دوم تحویل سکه های پیش فروش قیمت ها در بازار کمی کاهشی خواهد شد. البته این نظر آنها را گروه مخالف کاملا رد می کنند. استدلال گروه افزایشی به دور اول تحویل سکه هاست که در آن زمان سکه بعد از پایان تحویل مجددا به افزایش قیمت خود ادامه داد و طرح تحویل سکه ها را با شکست مواجه کرد.

گروه کاهشی در پاسخ به این دلیل افزایشی ها عنوان می کنند که در آن مقطع زمانی نوسانات دلار و روند صعودی دلار به کمک سکه آمد و موجب افزایش قیمت سکه شد. ولی در حال حاضر با راه اندازی قریب الوقوع بازار ثانویه بهای دلار روند کاهشی به خود گرفته است. به طوری که در آخرین روز معاملاتی در قیمت ۷۹.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد. پس عملا در این برهه از زمان سکه یک بال افزایشی خود یعنی دلار را از دست داده است.

اما امید دیگر در گروه افزایشی پایان روند نزول اونس طلاست. اگر این اتفاق صورت پذیرد، قیمت سکه از این محرک اثر خواهد پذیرفت و مجددا به روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد. روز دوم هفته یکی از کم نوسان ترین روزهای بازار ارز بود و نتیجه آن پایین بودن حجم معاملات به طرز چشم گیری بود. بازار ارز و سکه این روزها شرایط حساسی را سپری می کند و امکان نوسانات قابل توجه کاهشی یا افزایشی در بازار وجود دارد.

چنین انتظاراتی در میان فعالان در کاهش سطح دامنه نوسانات تاثیر داشت، چرا که بازیگران ارزی در انتظار آشکار شدن بیشتر روند بازار و تعیین موقعیت خود بر اساس متغیرهای جدید بودند. آنچه در توصیف روز یکشنبه می توان گفت این که: زمان موقت استراحت بازار ارز و سکه و کاهش سطح نوسانات آن بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
۰


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR