وجود احتیاط در بازار ارز

هفته گذشته بازدهی دلار به حدود ۴.۷ درصد رسید. ثبت این بازدهی در حالی که نوسان چندانی در بازار دیده نمی شود حاوی پیغام مهمی است. اگر در نگاه ریزبینانه ی به معاملات این ارز داشته باشیم متوجه می شویم که خریدهای احتیاطی در بازار هفته پیش رو به فزونی گذاشته است. با توجه به تعطیلی آخر هفته گذشته این شائبه در ذهن معامله گران به وجود آمده بود که ممکن است نوسان گیران پشت خطی در این ایام قصد بالا بردن قیمت را در معاملات خود داشته باشند لذا وجود چنین دیدگاهی در بین معامله گران آنها را به خریدهای احتیاطی تهیج کرده بود. در کنار این گروه برخی صرافی ها عنوان می کردند که در آستانه تعطیلات تقاضای خرید برای تهیه اسکناس دلار و برخی دیگر از ارزهای پرمصرف مانند یورو بالا رفته است.

به گفته این صرافی ها زائران اربعین برای خرید ارز از همین الان به صرافی ها آمده و برای خرید در قیمت های پایین تر اقدام به خرید کرده اند. در کنار این، افراد دیگری که قصد داشتند در آخرین روزهای تابستان به سفرهای خارجی بروند برای تهیه ارز وارد بازار شده بودند. علاوه بر گروه های نام برده شده باید برخی از دانشجویانی که در تعطیلات بسر می بردند و قصد بازگشت به دانشگاه های خارجی خود را داشتند افزود. همچنین برخی از معامله گران به سنت افزایش ابتدای هر ماه خریدهای خود را افزایش دادند. این دسته معتقدند، بازار در روزهای ابتدایی هر ماه افزایشی می شود و پس از آن تا انتهای ماه آرام می گیرد.

این عده سعی داشتند قبل از آغاز پاییز، افدام به خرید ارز کنند و از افزایش انتظاری که دارند، کسب سود کنند. در حالی که برخی معامله گران در حال خریدهای احتیاطی خود بودند، بازیگران زیادی نیز سعی کردند رفتاری محتاط و بدون ریسک انجام دهند. زیرا آنها متقدند امکان دیدار روحانی با ترامپ در مقر سازمان ملل، همچنین تصویب قانونFATF در مهرماه و عوامل بازدارنده سیاسی دیگر موجب احتیاط نوسان گیران شد. به هر حال با توجه به آنچه گفته شد دو دیدگاه کاملا متفاوت و مخالف در بازار ارز وجود دارد. در نهایت باید دید نظرات و تحلیل های کدام گروه به نتیجه خواهد رسید و بازار ارز به کدامین جهت سوق پیدا خواهد کرد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR