هفته طلایی بازار دلار

پرونده هفته طلایی دلار کامل شد. زیرا در آخرین روز معاملاتی این ارز پرطرفدار با رشد ۹۰ ریالی همراه بود تا قیمت ۳۷.۷۰۰ ریال را تجربه نماید. این افزایش قیمت موجب شد تا بازدهی دلار به ۷ دهم درصد برسد که می توان گفت رکوردی تازه از اواخر اردیبهشت ماه بوده است. این افزایش قیمت در پیش بینی های معامله گران به چشم می خورد. آنها اعتقاد داشتند با پایان ماه رمضان و شروع عید فطر و همزمانی آن با آغاز فصل تابستان تقاضا برای دلار افزایش خواهد یافت. نمود این اتفاق را در هفته که پشت سر گذاشتیم به وضوح دیدیم آنجایی که دلار اولین روز هفته را با افزایش ۱۳۰ ریالی آغاز کرد و به قیمت ۳۷.۵۸۰ ریال رسید.

اما اگر به دنبال دلایل رشد این هفته دلار باشیم به اعتقاد تمام فعالان فنی می توان این موضوع را در دو بخش تقسیم بندی نمود. اولین دلیل، رشد نرخ حواله درهم بود که تا مرز ۱۰.۴۰۰ ریال افزایش داشت. دومین دلیل هم باید در تقاضای فصلی این ارز دنبال کرد. همسو با رشدهای اخیر قیمت دلار، بهای یورو در بازار دستخوش نوسانات افزایشی شد به طوری که با افزایش ۴۰۰ ریالی مواجه شد و به قیمت ۴۳.۲۵۰ ریال رسید. این افزایش قیمت و تقاضا به اعتقاد بسیاری از معامله گران ارزی در هفته پیش رو ادامه دار نخواهد بود زیرا که در انتهای روز پنج شنبه زمانی که قیمت دلار به سقف قیمتی خود رسید شاهد آن بودیم که دیگر میل و رغبتی از سوی معامله گران برای خرید نشان داده نشد این موضوع یعنی رسیدن دلار به مرز اشباع خرید و عدم تمایل آنها به ادامه خرید.

از سوی دیگر با پایان تعطیلات عید فطر و عبور از این مقطع زمانی طبیعتا حجم تقاضا پایین خواهد آمد. و دیگر این رشدهای قیمتی را نظاره گر نخواهیم بود. در مقابل این گروه که روند کاهشی را انتظار دارند اما گروهی از معامله گران همچنان انتظار افزایش قیمت را دارند. آنها عقیده دارند بازار از ابتدای تابستان در مسیر افزایش تقاضا قرار گرفته و از عواملی که موجب محدودیت در برابر خرید دلار می شود عبور کرده و همین امر منجر به تحریک بیشتر قیمت خواهد شد. با تمام این تفاسیر باید دید تحلیل کدام یک به واقعیت نزدیک تر است و آینده دلار به کدام سو خواهد رفت.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR