نگاهی به روند معاملات ارز در فصل پاییز

دلار در آخرین روز از فصل پاییز نوسان ناچیزی از خود به جای گذاشت تا پاییز کم نوسان در معاملات دلار، به کار خود پایان دهد. معاملات دلار در مهرماه توام با جهش قیمتی بسیاری خوبی بود. به طوری که در سال ۹۶ بیشترین نوسان پاییز مربوط به مهر ماه بود که آن هم به حدود ۳ درصد رسید. افزایش قیمت در بازار داخلی منوط به عوامل تاثیرگذار مهمی بود. یکی از این عوامل رشد نرخ حواله درهم بود که به جرات می توان گفت از مهم ترین عوامل تاثیرگذار چه به جهت رشد و چه به جهت کاهش قیمت دلار است. افزایش در بهای درهم کمک شایانی به افزایش این ارز پرطرفدار دارد. عامل بعدی افزایش تقاضا برای خرید بود. به این معنا که خریداران بسیاری با انگیزه های متفاوت وارد بازار شده بودند. عده از این خریداران بازیگران فنی بودند.

آنهایی که با تحلیل و ارزش گذاری همیشه خریدهای خود را انجام می دهند. این گروه همیشه به دور از هر گونه هیجان و با آرامش در زمان مقتضی خریدهای خود را انجام می دهند. گروه دیگر شرکت های تجاری علی الخصوص آنهایی در زمینه واردات فعال هستند. زیرا آنها در این مقطع زمانی اقدام به خریدهای خود کردند آن هم به جهت انجام مراودات تجاری خود با سایر کشورهای مقصد. گروه دیگر نوسان گیران و سفته بازان ارزی بودند که در این برهه از زمان به جهت وجود نوسان های مناسب نقش موثر و پررنگی در بازار ارز داشتند. اینها از مهمترین عوامل صعود قیمت دلار به بالای مرز ۴۲.۰۰۰ ریال بودند. قیمتی که به طور صریح از سوی مسئولین مورد واکنش قرار گرفت و در آخرین روزهای فصل پاییز دچار اصلاح قیمت شد. این اصلاح قیمت و فشار فروش از سوی عامل اصلی یعنی بازارساز انجام شد. عرضه های که از سوی این عامل ارزی صورت گرفت منجر به این شد تا قیمت دلار به زیر کانال یاد شده برسد و به نوعی معاملات روندی آرام و بدور از هیجان را به خود بگیرد.

در آخرین روز معاملاتی آذرماه قیمت دلار روی نقطه ۴۱.۸۷۰ ریال قرار گرفت تا میزان بازدهی این ارز در پاییز به ۷.۴ درصد برسد. این بازدهی در حالی به ثبت رسید که شاخص ارزی در پاییز ۹۵ رشد ۱۱.۱ درصدی از خود به جای گذاشته بود. اما دلار در پاییز ۹۶ به نسبت سال های قبل روند نسبتا آرام، منظم و قابل پیش بینی داشت. و این را مدیون دخالت های به موقع بازارساز بود که با عرضه های به موقع توانست عطش بازار را کنترل و از وقوع هیجانات و نوسانات بیجا جلوگیری نماید.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR