نقطه مقاومت دلار

دلار در ادامه روند کاهشی خود در اولین روز هفته ۲.۰۰۰ ریال دیگر از ارزش خود را از دست داد و بر روی قیمت ۱۲۴.۵۰۰ ریال ایستاد. افت شاخص ارزی مهر تاییدی بر تحلیل های روزهای قبل بود. نبود تقاضا، خروج خریدهای احتیاطی از بازار ارز و عرضه نسبی دلارهای دپو شده از عواملی بودند که به عنوان مهمترین علل کاهش بازار ارز شناخته شد.

اما مهمترین نکته اینجاست که هر زمان دلار به نقطه مقاومت ۱۲۰.۰۰۰ ریالی نزدیک می شود تعداد خریداران بیشتر شده و از ریزش های بیشتر جلوگیری می نمایند. اتفاقی که به اعتقاد معامله گران در هفته جدید هم باید در انتظار آن باشیم. به بیان بهتر مرز ۱۲۰.۰۰۰ ریالی عدد مقاومت در بازار ارز شناخته شده است. از نظر برخی از معامله گران در هفته جاری ممکن است چنین الگویی مجددا تکرار شود زیرا اتفاق جدیدی در بازار رخ نداده است که انتظار کاهش بیشتر قیمت ها را داشته باشیم.

از سوی دیگر ممکن است با آغاز ماه جدید تقاضای بیشتری وارد شود و قیمت ها را افزایشی نماید. به عقیده معامله گران با گذشت چند روز از این ماه جدید تقاضای جدیدی وارد بازار نشده در نتیجه همچنان می توان انتظار افت بیشتر قیمت ها را داشت. در این بین بازار هر روز شاهد عرضه ارز از سوی بازارساز است که فعالان بازار معتقدند در صورت افزایش عرضه، دلار مستعد ریزش به کانال ۱۱۰.۰۰۰ ریالی هم هست.

در اینجاست که باید منتظر ورود دلالان و نوسان گیران باشیم تا با خریدهای خود در کانال یادشده مجددا قیمت ها را افزایشی نمایند. در این شرایط بازار مهمترین کار از سوی بازارساز کنترل و مدیریت نوسانات است تا بازار دچار نوسان شدید نشود. کنترل بازار در کانال ۱۲۰.۰۰۰ ریالی گام مثبتی برای ادامه ثبات در بازار ارز است.

هرچه دامنه نوسانات طی هفته های آتی محدودتر شود، امکان خروج نوسان گیران از بازار بیشتر خواهد شد؛ ضمن این که امید آن دسته از افرادی که دلارهای خود را انبار کرده ناامید خواهد شد و آنها هم دلارهای خود را برای فروش به بازار خواهند آورد. وقوع چنین اتفاقی بسیار خوش یمن خواهد بود و موجب آرامش و ثبات در بازار ارز خواهد شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR