نقش حمایتی بازار آتی از سکه نقدی

از ابتدای معاملات روز گذشته سکه، موج نزولی در بازار این فلز گرانبها قوت گرفت. کاهش نرخ تا آن جایی بود که توانست بهای سکه را به ۱۸.۷۵۰.۰۰۰ ریال رساند. اما این پایان کار نبود زیرا با حمایت خریداران در این نقطه بهای سکه مجددا افزایش یافت و در نهایت با قیمت ۱۹.۰۲۰.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد. بر خلاف روزهای قبل که سکه افت بیشتری را تجربه کرده بود اما در پایان معاملات روز پیش تنها ده هزار ریال با کاهش قیمت روبرو شد. فعالان این بازار معتقدند حرکت عکس در معاملات دی ماه سکه آتی اجازه نداد تا در بازار نقدی شاهد افت بیش از اندازه باشیم.

در حالی که سکه نقدی روند نزولی داشت، سکه آتی و معاملات آن که جهت عکس بازار نقدی را داشت کمک حال معامله گران نقدی شد و آنها با تبعیت از بازار آتی بورس کالا توانستند بازار خود را مثبت کنند. به بیان دقیق تر بازار آتی اهرم انتظاری برای بازار نقدی شد. این در شرایطی بود که دلار هم هیچ کمک و نقشی در حمایت از بهای سکه تمام نداشت. دلار در بازار غیررسمی مجددا کاهشی شد و در مقاطعی از روز حتی به ۶۱.۰۰۰ ریال رسید. افول قیمت دلار از آن جهت است که معامله گران به انتظار نتایج مذاکرات ایران و اروپا نشسته اند و خریداران فعلا انگیزه ای برای خرید ندارند. به همین منظور قیمت دلار روند کاهشی نسبی به خود گرفته است.

همچنین روز گذشته، بنابر اعلام بانک ملی در حدود ۴۵۰.۰۰۰ سکه تا ۲۲ اردیبهشت ماه تحویل متقاضیان این طرح شده است. بنابر سیاست ابلاغی بانک مرکزی تحویل سکه های ثبت نامی یک هفته زودتراز موعد مقرر انجام شد. این در حالی است که ۷۹۰هزار سکه پیش فروش شده است و هنوز مابقی مشتریان اقدام به تحویل سکه های ثبت نامی خود نکرده اند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR