نقش اخبار در روند افزایشی بهای سکه

روند افزایشی سکه تمام بهار آزادی همچنان بر خلاف انتظارات ادامه دارد. در آخرین روز هفته این روند افزایشی منجر به این شد تا به مرزهای حساس قیمتی برسد. در این روز سکه تمام با ۱.۱۰۰.۰۰۰ ریال افزایش بروی قیمت ۲۹.۹۰۰.۰۰۰ ریال قرار گرفت. همسو با روند صعودی سکه، دلار هم از غافله عقب نماند و خود را به محدوده ۸۲.۵۰۰ ریال رساند. به اعتقاد معامله گران در صورت تداوم افزایش سطوح قیمتی، این امر می تواند تقاضای جدید وارد بازار نماید. بخش زیادی از معامله گران معتقدند رشدهای اخیر به خصوص در روز آخر هفته گذشته مربوط به افزایش قیمت ها در معاملات آتی سکه می باشد. در این بین گاهی سکه نقدی و دلار بازار آتی را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی بازار آتی بازار نقدی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

به طور نمونه معاملات روز پنجشنبه در سررسید دی ماه تا آستانه ۳۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسید و فاصله خود را با بازار نقدی به بالای ۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال رساند. دیدگاه دیگری هم در بازار وجوددارد که بر خلاف آنچه عنوان بیان می شود. افرادی که این دیدگاه را دارند معتقدند ممنوعیت معاملات در بازار ارز منجر به هجوم به بازار سکه شده است. افراد بسیاری هستند که برای حفظ ارزش پول خود وارد بازار طلا شده و اقدام به خرید سکه در هر قیمتی می نمایند. اینان توجهی به حباب سکه ندارند و حاضرند ۱۵ تا ۲۰ درصد از قیمت اصلی بالاتر خریداری نمایند. این گروه حتی حاضر به خرید طلای آبشده هم نیستند. زیرا اگر طلای آبشده خریداری نمایند به نسبت سکه ارزان تر خواهد بود. اما ترجیح آنان به خرید سکه است.

به خاطر خرید فروش آسانتر و هم اینکه سکه فیزیکی در اختیار دارند. این امر موجب افزایش بهای سکه در بازار نقدی شده است. در کنار آنچه گفته شد، اخبار سیاسی مهم می تواند به ادامه جو خرید در بازار کمک کند. صحبت هایی مبنی بر احتمال کاهش خرید نفت ایران از سوی هند و ژاپن و همچنین سفر رئیس جمهوری چین به امارات از جمله عواملی بودند که انتظارات معامله گران نسبت به آینده طلا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با شروع دور دوم تحویل سکه های پیش فروش، قیمت این فلز گرانبها نه تنها کاهشی نشد بلکه با شدت بیشتری به افزایش قیمت ادامه داد و انتظارات معامله گران را بیش از پیش افزایشی کرد. زیرا سکه های پیش فروش وارد بازار نشده و خریداران با اطمینان بیشتری اقدام به خرید نمودند. مجموعه عوامل نامبرده همگی در جهت رشد قیمت سکه کمک نمودند و توانستند بر عوامل کاهشی غلبه نمایند. با این حال در روزهای انتهایی هفته جاری باید منتظر اخبار مربوط به صادرات نفت باشیم. زیرا نقش مهمی در نگاه معامله گران خواهد داشت.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR