نشانه های متفاوت در بازار ارز

روند کاهشی بازار ارز از روز گذشته آغاز شد. پس از گذشت ۸ روز پرنوسان و ملتهب بازار ارز تغییر مسیر داد و قیمت ها رو به نزول گذاشتند. به نحوی که قیمت دلار با ۵۰۰ ریال کاهش به مرز ۴۶.۰۰۰ ریال رسید. در بازار روز گذشته نشانه های متفاوتی دیده می شد که هر کدام به نوبه خود می توانست قیمت را تحت تاثیر قرار دهد. اولین و مهمترین نشانه کاهشی افزایش عرضه از سوی بازارساز بود. در بازار ارز معامله گران و فعالان شاهد اتفاق کم سابقه ی بودند و آن مربوط به نرخ حواله درهم و دلار می باشد. از آن جایی که این دو نرخ همیشه به موازات هم حرکت می کنند و رشد درهم منتج به رشد دلار می شود اما در بازار دیروز برخلاف همیشه عکس این عمل صورت پذیرفت. بدان معنا که درهم روند افزایشی به خود گرفته بود و دلار به خاطر عرضه های سنگین از سوی بازار روند کاهشی را تجربه می کرد. این نشانه را می توان این گونه تفسیر کرد که عرضه ارز و سطح مداخله بازارساز به اندازه بالا بود که اثر درهمی را نیز خنثی می کرد. حتی در این اوقات از بازار تقاضاهای زیادی وارد بازار شد اما هیچ کدام تاب و قدرت مقابله با بازارساز را نداشتند. به گفته فعالان صرافی های مجاز می توانستند دلار خود را با قیمت ۴۵.۴۳۰ ریال از صرافی های بانکی خریداری کنند و همین عرضه ها بود که توانست به عنوان اولین نشانه قیمت را تحت تاثیر قرار دهد.

نشانه دومی که نقش پررنگی داشت ورود تقاضاهای جدید به بازار بود و توانست از افت بیشتر قیمت دلار جلوگیری کند. این تقاضاها در ابتدای روز به قدری بالا بود که هر کسی قصد فروش دلار داشت به آنها مراجعه می کرد. ولی سطح بالای عرضه ها کارگر افتاد و بر تقاضاکنندگان غلبه کرد و اجازه افزایش قیمت را گرفت. با این حال در صورت ادامه چنین خریدهایی اگر سطح عرضه تغییر کند، احتمال افزایش قیمت در روزهای آینده وجود دارد.

نشانه سومی که تفسیرهای متفاوتی از سوی فعالان داشت کاهش نرخ خرید و فروش دلار در معاملات نقدی و فردایی بود. در واقع بیشتر اوقات این اختلاف قیمت به بالای ۵۰۰ یا حتی ۱.۰۰۰ ریال می رسید. این اختلاف قیمت در روز گذشته به حدود ۱۰۰ یا ۲۰۰ ریال رسید. برخی معتقد بودند کاهش این فاصله معنای خوبی دارد و آن بازگشت ثبات قیمتی به بازار است. می توان گفت معامله گران فردایی به این قیمت ها اعتمادی بیشتری کرده اند، بنابراین در نزدیکی سطح قیمت های نقدی اقدام به خرید می کنند. اما گروهی دیگر می گفتند خرید معامله گران فردایی به معنای خوردن قیمت دلار به کف میباشد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR