نبود تقاضا در بازار ارز

افت دلار که از هفته پیش آغاز شده به هفته جدید هم سرایت کرد. در اولین روز هفته دلار با کاهش ۲.۵۰۰ ریالی به محدوده ۱۳۶.۰۰۰ ریال رسید. نبود ریال مهمترین دلیل کاهش تقاضای دلار از سوی معامله گران عنوان شد. البته نبود ریال و کاهش تقاضا را می توان در چهار دسته طبقه بندی کرد. که عبارتند از تغییر انتظارات کوتاه مدت، کاهش نرخ حواله درهم، هراس معامله گران از عرضه ارز در آستانه شروع دور جدید تحریم ها و دستگیری دلالان طی هفته های اخیر. نبود ریال اصطلاحی است که به وفور از زبان بازیگران ارزی شنیده می شود. و این به نبود تقاضا از سوی مردم عادی باز می گردد. در نتیجه خروج تقاضا از بازار موجب شده تا پول هم از بازار خارج شود و این به معنای تغییر انتظارات گروه های مختلف در بازار است.

پس از افزایش ها و خیزهایی که دلار در اوایل مهر ماه از خود به جای گذاشت به ناگاه با دخالت سیاست گذار قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت. همین امر موجب خروج انبوهی از مردم از بازار ارز شد. نتیجه آن خروج پول از بازار و کاهش تقاضا در کوتاه مدت شد. در چنین احوالی عوامل زیادی باید دست در دست هم دهند تا مجددا تقاضای جدید و پول وارد بازار شود.

در کنار این مورد با نزدیک شدن به آغاز دور بعدی تحریم ها از سوی آمریکا به احتمال زیاد شاهد عرضه ارز و همچنین نظارت بازارساز آن هم با حساسیت زیاد خواهیم بود که با عرضه ارز در مقابل نوسان گیران ایستادگی خواهد کرد. همچنین دستگیری دلالان و نوسان گیران در یکی دوهفته گذشته دیگر متغیری است که از نظر برخی معامله گران در تغییر کوتاه مدت جهت انتظارات اثر داشته است. عامل بعدی افت، نرخ حواله درهم بوده که روز گذشته نرخ حواله درهم در کانال ۳۶.۰۰۰ ریالی نوسان می کرد.

هم زمان با افت قیمت دلار، تقاضای خاصی برای سکه بهار آزادی نیز در بازار وجود نداشت. سکه تمام بهار آزادی در این روز ۹۰۰.۰۰۰ ریال افت قیمت را تجربه کرد و روی مرز ۴۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال ایستاد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR