معاملات پشت خطی و افزایش بهای دلار

روز گذشته دلار در معاملات خود با ۳.۵۰۰ ریال افزایش به قیمت ۱۰۸.۰۰۰ ریال رسید. افزایش قیمتی که معامله گران انتظار آن را نداشتند. از این جهت که حجم معاملات و تقاضا در بازار بسیار پایین و ناچیز بود. دیگر از تقاضاها و حجم های خرید بالا خبری نیست. عمده دلیل این کاهش حجم و تقاضا به دلیل آغاز به کار معاملات در صرافی هاست.

آغاز معاملات در صرافی ها می تواند از سمتی بازار را شفاف و از سویی دیگر عمق بازار ارز را زیاد نماید. اما آنچه باعث رشد قیمت دلار شد به اعتقاد بسیاری از فعالان تحرکات شبانه سفته بازان در معاملات پشت خطی بود. معاملاتی که در آن ارز به صورت فیزیکی خرید و فروش نمی شود و عمق آن به دلیل محدود بودن خرید و فروش ها کم است.

نوسانات پشت خطی در ادامه روز دنباله دار نشد و دلار در ادامه کار به سمت قیمت های پایین تر رفت. دلار همان طور که عنوان شد با ۱۰۸.۰۰۰ ریال کار خود را شروع کرد و به تدریج با توجه به معاملات عمده ی که انجام شد تا قیمت ۱۰۵.۸۰۰ ریال پایین رفت. با افت قیمت، خرید برای تقاضاکنندگان جذابیت پیدا کرد و آنها شروع به خرید کردند. از آنجایی که حجم تقاضاها بسیار پایین بود در نتیجه بهای دلار چندان افزایشی نشد و در نهایت بر روی قیمت ۱۰۶.۵۰۰ ریال به کار خود پایان داد. در بازار سکه همین وضع ادامه داشت، ولی بازه نوسانات کمی محدودتر بود.

سکه در ابتدای کار با ۳۹.۵۰۰.۰۰۰ ریال قیمت خورد، در ادامه کار تا قیمت ۳۸.۸۰۰.۰۰۰ ریال عقب نشینی کرد اما تا پایان روز معاملاتی با قیمت ۳۸.۹۰۰.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد. صرافی ها هم نرخ دلار را بر روی تابلوی خود ۱۰۷.۰۰۰ ریال ثبت کردند. اما اکثر آنها خرید و فروش ارز را انجام نمی دادند.

روز گذشته تنها ۲ یا ۳ صرافی در محدوده خیابان فردوسی ارز را به فروش می رساندند. عمده خریداران یا مسافرانی بودند که عزم سفر داشتند یا دانشجویانی بودند که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور داشتند که برای تهیه ارز به بازار مراجعه کرده بودند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR