متغیرهای اثرگذار در رشد سکه

خریداران سکه در آستانه شروع تعطیلات خریدهای خود را بالا بردند.آنها اعتقاد داشتند بهای اونس در چند روزی که بازار کشور تعطیل می باشد روند صعودی به خود خواهد گرفت. البته این پیش بینی آنها تا جمعه آخرین روز معاملاتی بازارهای جهانی محقق نشد. هرچند عوامل دیگری دست به دست هم دادند تا سکه بهار آزادی در آخرین روز هفته گذشته روند افزایشی به خود بگیرد. سکه در این روز با قیمت هایی بالاتر از ۲۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال کلید خورد. مهمترین عامل این افزایش نرخ به تحرکات معامله گران بر می گشت. این تحرکات برای روز پنچشنبه هم دنبال شد تا جایی که قیمت سکه در لحظاتی از ۲۲.۳۰۰.۰۰۰ریال عبور کرد. اما نظر تحلیل گران در این خصوص و روند صعودی این فلز گرانبها جالب توجه است.

آنها معتقدند شکست یا مقاومت مرز ۲۲.۵۰۰.۰۰۰ ریالی تا حد زیادی در انتظارات آینده معامله گران اثرگذار خواهد بود. چنانچه این مرز مقاومتی شکسته شود باید به انتظار صعود به سطوح بالاتر و ثبت رکوردهای جدید باشیم. تحلیل گران معتقدند گذشت از سطح یاد شده به معنای رسیدن سکه به قله ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال خواهد بود. در مقابل این تحلیل گران، عده نظری کاملا مخالف دارند آنها می گویند با اتمام تعطیلات و بازگشایی بازار در هفته جدید باید به انتظار خالی شدن خریدها باشیم. این یعنی قرار گرفتن سکه در فاز نزولی و افزایش فاز فروش در میان فروشندگان. با تمام این تفاسیر در هفته جدید باید در انتظار متغیرهای اثرگذار در رشد سکه باشیم.

اولین متغیر، اونس جهانی می باشد که به نظر تاثیر آنچنانی در رشد قیمت طلای داخلی نداشته زیرا مدتهاست در قیمت ۱.۳۰۰ دلار دست و پنجه نرم می¬کند و قدرتی به جهت افزایش از خود نشان نمی دهد. عامل بعدی دلار می باشد که تاثیر مستقیم بر روند سکه دارد. البته دلار هم رشد خاصی را تجربه نکرد. به طور مثال در روز یکشنبه گذشته خرید و فروش ها بیشتر بر روی ۶۵.۰۰۰ ریال انجام می شد. عامل سوم که شاید مهمترین آن باشد بسته به شرایط سیاسی کشور و اخبار پیرامون آن دارد. در شرایط فعلی بیشتر انتظارات و تعیین موقعیت معامله گران بر اساس اخبار صورت خواهد گرفت، از این رو اعتبار و مدت پیش بینی ها کوتاه تر از گذشته خواهد بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR