قیمت جهانی طلا تا دو سال آینده ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت

سه سرمایه گذاری کراس بوردر کاپیتال پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا در دو سال آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و با رشد ۵۰ درصدی روبرو خواهد شد.

 

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی تراست نت، تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری کراس بوردر کاپیتال در تازه ترین گزارش خود اعلام کردند: قیمت جهانی طلا طی سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی همچنان افزایش خواهد یافت و در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه کاپیتال بوردر افزودند: ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان عامل مهمی در تقویت بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

قیمت جهانی طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون حدود ۲۰ درصد رشد داشته است. قیمت این فلز زرد در سه سال گذشته با افت متوالی روبرو شده بود.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اعتماد سرمایه گذاران بین المللی به طلا بار دیگر احیا شده است و این مساله می تواند در میان مدت و بلندمدت به نفع قیمت جهانی این فلز گرانبها باشد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی این موسسه عوامل مختلفی در افزایش قیمت جهانی طلا در ماه های نخست ۲۰۱۶ میلادی موثر بوده اند که از آن جمله می توان به کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی های نسبت به وضعیت اقتصادی جهان اشاره کرد.

توصیه کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که برای سرمایه گذاری در بازار طلا از طریق صندوق های معتبر بین المللی اقدام کنند. دیگر توصیه تحلیلگران اقتصادی به فعالان بازار طلا این است که در شرایط کنونی و در کوتاه مدت با احتیاط بیشتری در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.

گزارش سایت طلا می افزاید، به نظر می رسد اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بسیاری از بانک های مرکزی جهان موجب رشد فزاینده نقدینگی خواهد شد و این مساله در نهایت افزایش نرخ تورم و رشد تقاضا برای طلا را در پی خواهد داشت.

البته فدرال رزرو آمریکا قصد دارد به تدریج سیاست های انبساطی پولی را به حالت عادی بازگرداند و برای دستیابی به این هدف افزایش نرخ بهره را در دستور قرار داده است.

فدرال رزرو برای نخستین بار در ده سال اخیر در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده است. گمانه زنی های زیادی در خصوص نشست مارس فدرال رزرو مطرح شده است.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
سایت طلا
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR