قدرت نمایی بازارساز و توقف رشد دلار

توقف رشد دلار در پی قدرت نمایی بازارساز اتفاقی بود که دیروز در معاملات بازار ارز صورت پذیرفت. در حالی که اهالی بازار ارز در انتظار عبور قیمت دلار از مرز ۳۹.۰۰۰ ریال بودند اما قیمت دلار با افت ۱۰۰ ریالی مواجه شد و در قیمت ۳۸.۸۴۰ ریال متوقف شد. در بازار ارز روز گذشته فروشندگان به جهت حضور پررنگ بازارساز غلبه بیشتری به نسبت خریداران داشتند. با عرضه های مناسبی که دیروز از سوی بازارساز دیدیم تا حدودی جلوی نوسانات احساسی را گرفت و رنگ آرامش را به بازار ارز هدیه داد.

در پی این اقدام شاهد افزایش قیمت در ارز اروپایی یعنی یورو بودیم. یورو با ۴۰۰ ریال رشد به قیمت ۴۷.۷۵۰ ریال رسید. این ارز اروپایی در سایه پرهیاهوی دلار به آرامی به رشدهای خود ادامه می دهد. تقویت ارزش ارز اروپایی در بازارهای جهانی یکی از مهم ترین عواملی بود که موجب رشد آن در بازار داخلی شد. البته آنچه مشخص است حضور نوسان گیران ارزی در بازار یورو افزایش پیدا کرده است. در کنار بازار ارز این روزها، حال و هوای طلا و سکه بسیار داغ و پرهیاهو دنبال می شود. آنچه مشخص است این افزایش قیمت در سکه بهار آزادی بی شک به خاطر افزایش بهای اونس جهانی است.

قیمت این فلز گرانبها در آخرین روز معاملاتی خود به ۱.۳۳۳ دلار رسید. البته بسیاری از فعالان طلا و سکه انتظار رشدهای بیشتری را از این فلز زرد رنگ داشتند. علت آنها هم به خاطر آزمایشات هیدروژنی بود که کره شمالی انجام داده بود. با این حال این انتظار معامله گران سرانجامی نداشت و اونس طلا به نسبت آخرین روز معاملاتی در هفته گذشته تنها ۹ دلار افزایش قیمت داشت. در بازار داخلی به دلیل نزدیکی به عیدغدیر و انتظار افزایش خرید به مناسبت این عید همچنان افزایش قیمت در بین اهالی این بازار به گوش می رسد. در نهایت سکه با ۴۰ هزار ریال افزایش در قیمت ۱۲.۶۰۰.۰۰۰ ریال به کار خود پایان داد و به انتظار حوادث روزهای آینده نشست.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR