غلبه عرضه ارزی بر تقاضا

قیمت دلار در بازار آزاد به حرکت خود در مسیر افزایشی در اولین روز هفته ادامه داد. به گفته فعالان از مهمترین دلایل این افزایش قیمت، جوسازی نوسان گیران پیرامون عدم یا کاهش مذاکره ایران با آمریکا، افزایش ارزش دلار در کشورهای همسایه ایران و نبود عرضه ارز از سوی صرافی ها موجب شد تا خریداران را برای خرید ترغیب نماید. از این رو قیمت ها در بازار آزاد در مسیر افزایشی قرار گرفت. این افزایش تا آن جایی بود که نرخ دلار تا مرز ۱۰۹.۰۰۰ ریال بالا رفت. ولی با مقاومت معامله گران تا محدوده ۱۰۴.۰۰۰ ریال پایین آمد.

استدلال عرضه کنندگان بر تصویب لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در شورای نگهبان، همچنین در کنار آن برخی اعتقاد داشتند این احتمال وجود دارد که عرضه در بازار زیاد شود و قیمت ها روند نزولی به خود گیرد. دلیل بعدی به نرخ حواله درهم در بازار دوم مربوط می شود. این نرخ در بازار دوم حدود ۲۱.۶۰۰ ریال بوده است. با این نرخ درهم بهای دلار در محدوده ۷۹.۳۰۰ ریال قرار می گیرد. وجود چنین نرخی عرضه کنندگان را به فروش دارایی خود تحریک نمود.

همین امر منجر به این شد که در ساعات انتهایی روز فروشنده ها کمی در بازار قدرت گرفته و قیمت با کمی عقب نشینی به نسبت ابتدای روز به محدوده ۱۰۵.۰۰۰ ریال سقوط کرد. در روزی که دلار به افزایش خود در بازار آزاد ادامه داد سکه تمام بهار آزادی نیز از مرز ۳۹.۰۰۰.۰۰۰ ریالی فاصله گرفت. سکه هم به مانند دلار در ابتدای روز در مقطعی در بالای چهل میلیون ریال معامله می شد و خریداران دست بالا را داشتند. با این حال هرچه به انتهای روز نزدیک تر شدیم قدرت فروشندگان بیشتر شد و قیمت آن از مرز چهل میلیون ریال عقب نشینی کرد و وارد کانال ۳۸.۶۵۰.۰۰۰ ریال شد. به گفته برخی فعالان ابلاغ اصلاح قانون مبارزه مالی تروریسم(FATF) زمینه ساز تغییر انتظار معامله گران سکه شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR