علل مقاومت سکه و طلا در برابر صعود

شاخص دلار با توجه به سیاست های در پیش گرفته شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا روند نزولی به خود گرفته است. دلیل آن هم زیانی است که اقتصاد آمریکا از این افزایش شاخص دلار خواهد دید. مهمترین اثر، کاهش توان صادراتی آمریکاست. در پی این تصمیم شاخص دلار در بازارهای آسیایی به کمترین میزان خود رسید. این اتفاق منجر به این شد که طلای جهانی هم رشد آنچنانی از خود نشان ندهد و در همان قیمتهای خود باقی بماند. به عقیده کارشناسان، تئوری اقتصادی که رابطه بین ارزش دلار و قیمت طلا در جریان بود به شدت زیر سئوال رفته است.

زیرا هر زمان شاخص دلار دچار کاهش می شد، به دنبال آن قیمت طلا افزایش می یافت اما در این مدت شاهد عدم این انعکاس بودیم. این سیاستهای جهانی اثر مستقیم خود را در بازار نقدی و آتی سکه ایران نیز برجا نهاده است. به طوری که شاهد عدم نوسان سکه در بازارهای داخلی خود هم هستیم. به طور واضح تر می توان این گونه بیان نمود که در بازار داخلی هر زمان طلای جهانی افزایش نرخ داشت، پیرو آن در بازار نقدی و آتی نیز همین روند قابل پیش بینی بود. در کاهش نرخ همین رویه اتفاق می افتاد. آنچه کارشناسان و تحلیل گران معاملات آتی سکه بیان دارند وجود حباب در بازار سکه است.

آن طور که مشهود است تا این حباب قیمتی از بین نرود همچنان این رفتار را در بین معامله گران شاهد خواهیم بود. تمامی عوامل یاد شده بیانگر این موضوع است که فعالان این بازار نسبت به افزایش قیمت سکه مقاومت نشان داده و علاقه فراوانی به نزول قیمتی آن دارند. به طور ساده تر می توان عنوان نمود که سکه خود را آماده نزول قرار داده است. به عقیده کارشناسان این حباب قیمتی به ۷۰۰.۰۰۰ ریال رسیده است. باید منتظر ماند و دید چه زمان این حباب قیمتی خواهد شکست و این فلز زرد، روند نزولی به خود خواهد گرفت.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR