شروع کم نوسان دلار و سکه

سال ۱۳۹۶ در حالی آغاز شده است که در روزهای ابتدایی و البته نیمه تعطیل، بازارهای ارز و طلا، کم حجم، کم نوسان و بدون حاشیه بودند. در بازارهای جهانی هم قیمت هر اونس طلا از ابتدای فروردین ماه تنها با ده دلار نوسان و در بازه ۱.۲۴۵ تا ۱.۲۵۵ دلار حرکت کرد. در کوتاه مدت، عواملی نظیر تقویت ارزش دلار می تواند قیمت طلا را حتی تا ۱.۲۳۰ دلار کاهش دهد.

عدم قطعیت در مورد برنامه های مالیاتی و سرمایه گذاری ترامپ و نتایج مجموعه ای از انتخابات در اروپا، تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن را افزایش داده و قیمت طلا روز جمعه کمی تقویت شد و بالای ۱.۲۵۰ دلار ایستاد. در هفته نیمه تعطیل گذشته بهای اونس و دلار با افت و خیز کم رو به رو بود و موجب شد سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با روندی به دور از هیجان قیمتی مواجه شود.

معاملات آتی سکه با سررسید دی ماه ۹۶، یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرحجم ترین سررسید با معامله ۱۵هزار و ۹۷۱ قرارداد به ارزش ۲هزار و ۱۹۰میلیارد ریال به کار خود پایان داد. دلار آمریکا به لطف انتشار آمارهای بهتر از حد انتظار از اقتصاد این کشور، در مسیر ثبت رکوردی جدید در سال جاری میلادی قرار دارد. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای دارندگان سایر ارزها می شود، در حالی که افزایش نرخ بهره منجر به افزایش ارزش اوراق قرضه دولت آمریکا و کاهش تقاضا برای طلا می گردد. دلار در روزهای معاملاتی سال ۹۶ همچنان زیر قیمت ۳.۷۵۰ تومان معامله شد.

این رقم کمتر از میانگین قیمتی شش ماهه دلار در بازار است. باید دید در معاملات اولین روز کاری بعد از تعطیلات طولانی فروردین ماه که همزمان با اولین روز گشایش بازارهای جهانی است، قیمت دلار و سکه در شبکه صرافی ها چگونه رقم خواهد خورد.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR