شروع آرام دلار در فصل زمستان

آغاز فصل زمستان برای دو دارایی با ارزش دلار و سکه توام با نوسان خاصی نبود. در واقع قیمت ها در همان محدوده ای نوسان کردند که در چند هفته اخیر شاهد آن هستیم. دلار در اولین روز هفته در بازار آزاد میان معامله گران عمدتا در بازه ۱۰۰.۰۰۰ تا ۱۰۱.۰۰۰ ریال معامله شد و در نهایت تا پایان معاملات روی عدد ۱۰۰.۷۰۰ ریال قرار گرفت. در صرافی های بانکی هم قیمت ۹۹.۰۰۰ ریال در تابلوها به ثبت رسیده بود.

شایان ذکر است قیمت ثبت شده ۲۰۰ ریال بالاتر از روز معاملاتی قبل آن بود. با این وجود و با توجه به افزایش قیمت ناچیز، همچنان تقاضا در بازار آزاد به صورت چشمگیری پایین است و همین علت سبب شده تا قیمت توان حرکت به سوی اهداف بالاتر را نداشته باشد. در واقع مهمترین عاملی که این روزها به چشم می خورد کمبود تقاضا نسبت به روزهای پرنوسان ابتدای پاییز است. در کنار عرضه مدیریت شده ارز از سوی صرافی های بانکی، محدود شدن نوسانات نیز به پایین نگه داشتن دامنه نوسانات دلار کمک کرد. نرخ حواله درهم در محدوده ۲۷.۷۰۰ تا ۲۷.۹۰۰ ریال بود که تغییر چندانی به نسبت روز قبل آن نداشت.

عرضه درهم در بازار تنها علتی بود که توانست نرخ حواله این ارز را پایین نگه دارد. البته در میانه روز سعی به بالا بردن قیمت داشتند ولی به علت آنچه گفته شد این حرکت هم با شکست مواجه شد و قیمت حواله درهم با نوسان خاصی روبرو نشد. در حالی که دلار نوسان خاصی را تجربه نکرد سکه بهار آزادی روز کم نوسانی را پشت سر گذاشت.

سکه تنها ۵۰.۰۰۰ ریال افزایش را تجریه کرد و به قیمت ۳۴.۰۵۰.۰۰۰ ریال رسید. برخی فعالان سکه معتقد بودند کاهش قیمت اونس در بازارهای جهانی موجب عقب نشینی خریداران سکه شد. در حالی که همچنان نبود تقاضا و نوسان در بازار ارز موجب شده بازار طلا هم دچار رکود شده است. در حال حاضر نوسانات دلار به عنوان مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت سکه از سوی معامله گران عنوان شده است و تا زمانی که دلار همانند روزهای ابتدایی پاییز با نوسان همراه نشود نباید انتظار حرکت صعودی در سکه طلا باشیم. حال باید دید بازار در آخرین فصل سال ۹۷، روندی را دنبال خواهد کرد که در پاییز پشت سر گذاشت یا مجددا به جاده افزایشی باز خواهد گشت.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR