شرایط حاکم بر دلارو سکه در روز سه شنبه

دلار همچنان در ادامه روند نزولی چند روز گذشته خود، به قیمت ۳,۸۰۸ تومان رسید. این شیب اگرچه کم است ولی در کنار کاهش مداوم و مشابه نرخ حواله درهم موجب کاهش قیمت سکه را نیز فراهم کرده است. طبق آمار و اطلاعات موجود در شبکه اطلاع رسانی اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران نرخ دلار طی دو ماه و نیم گذشته تنها در یک مقطع یک روزه این سطح قیمتی را تجربه کرده است. از اواسط آذر ماه سال جاری که دلار وارد کانال ۳,۸۰۰ تومان شد علیرغم تمام نوسان هایی که داشت، فقط در تاریخ دوم بهمن ماه به نرخ روز گذشته رسید. نرخ حواله درهم که در روز سه شنبه نیز برای سومین روز پیاپی کاهش را تجربه کرد، به ۱,۰۴۵ تومان رسید. 

با اتمام بهمن ماه، نزدیک شدن به عید نوروز و در نتیجه آن افزایش تقاضای ارزی انتظار می رود دلار به کانال پایین تر از ۳,۸۰۰ تومان وارد نشود. سکه طرح امامی در چهارمین روز هفته و بعد از دو روز کاهش قیمت ۳,۷۰۰ تومان افزایش داشت و به ۱,۱۸۷,۷۰۰ تومان رسید. با وجود مثبت بودن روند قیمتی سکه در روز گذشته این فلز گرانبها در مقایسه با ابتدای هفته جاری که در کانال ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان قرار داشت، ارزش خود را باز ن

یافته است. این در حالیست که سکه های کوچک تر یعنی نیم سکه، ربع سکه و حتی سکه یک گرمی تلاطم موجود در قیمت سکه تمام بهار آزادی و سکه طرح امامی را تجربه نمی کنند. چرا که عموما تقاضا برای آن ها ثابت است و با توجه به این که در روزهای پایانی سال قرار داریم تقاضا نه تنها کاهش نخواهد یافت که رو به افزایش می رود. در نتیجه سکه های کوچک تر کمتر دستخوش شرایط نزولی بازار می شوند. اگر قیمت انواع سکه را طی هفته جاری مورد بررسی قرار دهیم مؤید این ادعا خواهد بود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR