شانس اونس طلا برای خروج از بحران

اونس طلا با افت ۴۵ صدم درصدی خود در روز دوشنبه نشان داد که فرضیه طلا در محدوده خطر، رنگ واقعیت به خود گرفته است. بسیاری از تحلیل گران هم جو سیاسی و اقتصادی را بر علیه اونس طلا می دانند. اعتقاد این گروه بر این است که روند نزولی طلا همچنان ادامه دار خواهد بود. بر همین اساس اونس در پایان روز دوشنبه روی قیمت ۱.۲۴۸ دلار به کار خود پایان داد. اگرچه در اغاز روز سه شنبه با حمایتهایی مواجه شد اما نتوانست ادامه دار باشد و در پایان همین روز قیمت ۱.۲۳۷ دلار را برای خود به ثبت رساند.

روند معاملاتی اونس در ۲ روز گذشته حاکی از ابقای فشارها و اینکه حال و هوای این روزهای اونس نامساعد است را مخابره می کند. تداوم افت خریداران در بازار آتی و همزمان افزایش فروشندگان طلای کاغذی موجب افت این هفته اونس در بازارهای جهانی شد. با اینکه امیدها به افزایش قیمت در بازار وجود ندارد و حتی روز به روز هم در حال تشدید این وضعیت هستیم. اما به اعتقاد برخی فعالان روزنه های امید کوچکی به جهت افزایش در قیمت وجود دارد.

این گروه نتیجه ی نشست کمیته بازار باز آمریکا را در خصوص نرخ بهره به گونه ی دیگر تعبیر می کنند. امید حامیان طلا به چشم انداز تورمی است که در جلسه چهارشنبه کمیته بازارباز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از آنجا که نرخ تورم از زبان رئیس فدرال رزرو به معما تشبیه شده یک دوگانگی در فضای اقتصادی ایجاد کرده است. بدان معنا که تورم به اندازه که مورد انتظار بود رشد نکرده و این عامل، سیاست انقباضی را در بین اهالی بازار به یک دوگانگی و تردید تبدیل نموده است.

بنابراین بروز این دوگانگی، اجازه رشد به شاخص دلار را نداد. همین امر باعث شد تا اونس نه تنها کاهش زیادی نداشته باشد، بلکه در گاهی اوقات هم رشدهای ناچیزی را از خود به ثبت برساند. این دوگانگی تورمی تنها امید برای گروهی که اعتقاد به افزیش قیمت را داشتند شد و تنها شانس فلز زرد برای خروج از منطقه خطر عنوان شد. اما تا بحال خبری از این سیگنال مثبت خبری نشده و اونس طلا را به زیر محدوده قیمتی ۱.۲۴۰ دلاری رسانده است.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR