سقوط دلار به زیر کانال مقاومتی

مقاومت دلار در کانال ۱۲۰.۰۰۰ ریالی بالاخره شکسته شد و به زیر کانال یاد شده رسید. در چهارمین روز هفته، شاخص بازار ارز ۳.۵۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱۹.۵۰۰ ریال رسید. در بازار روز گذشته کفه ترازو به سمت فروشندگان سنگینی بیشتری می کرد و آنها دست بالا را در بازار ارز داشتند. حتی در مقاطعی از روز دلالانی که حاضر به فروش دلارهای خود در قیمت های منفی نبودند دیروز ارزهای خود را در کانال ۱۱۰.۰۰۰ ریالی به فروش رساندند. همچنین رفتار بازارساز به گونه¬ی بود که تمایلی به افت های هیجانی نداشت، بلکه به دنبال افت آرام و با پشتوانه بود.

اثبات این ادعا را می توانستیم در تابلوی یکی از صرافی های منتسب به بانک مرکزی دانست. این صرافی قیمت درج شده در تابلوی خود را در تمام ساعات معاملاتی بر روی ۱۲۰.۰۰۰ ریال ثبت کرده بود. تنها در انتهای بازار بود که قیمت نهایی را ۱۱۹.۵۰۰ ریال ثبت کرد. این رفتار بازارساز همانی است که بسیاری از کارشناسان انتظار آن را داشتند کنترل و نظم بخشی به بازار به دور از ایجاد هیجانات کاذب.

در روزهایی که تقاضا در بازار به حداقل رسیده بازارساز هم با اقدامات مختلف خود شرایط را برای نوسان گیران و دلالان سخت کرده است. آنان دیگر قادر نیستند با معاملات صوری و پشت خطی و فردایی قیمت سازی نمایند و فرصت برای افزایش قیمت را فراهم نمایند. از سوی دیگر به دلیل برخوردهای امنیتی دیگر آنان این جرات را به خود نمی دهند تا در بازار مداخله نمایند.

روز قبل سکه تمام بهار آزادی نیز تحت فشار فروش بود. این فلز گرانبها ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و بر روی ۳۸.۵۰۰.۰۰۰ ریال قرار گرفت. در روزهایی که سکه با کاهش قیمت روبرو شده است طی بیانیه ای که از سوی بانک مرکزی اعلام شد ۹۸درصد سکه های پیش فروش تحویل مشتریان شده که تحویل این سکه ها موجب روانه شدن آنها به بازار شد و این خود دلیلی دیگر به جهت افت سکه شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR