ریزش دلار و سکه در روزهای کم تقاضا

در روزهای کم تقاضا و خلوت بازار روز گذشته هم شاهد کاهش قیمت در دلار و سکه تمام بهار آزادی بودیم. سکه به نسبت روزهای قبل که کاهش های بیشتری را تجربه کرده بود روز گذشته تنها ۲۰۰.۰۰۰ ریال از قیمت خود را از دست داد و به بهای ۴۳.۵۰۰.۰۰۰ ریال رسید. در روزی که سکه روند کاهشی به خود گرفت، دلار هم به زیر کانال ۱۳۰.۰۰۰ ریالی رفت. شاخص ارزی در آغاز معاملات با قیمت ۱۳۹.۰۰۰ ریال کار خود را شروع نمود اما هرچه به جلوتر رفتیم روند بهای دلار کاهشی تر شد.

سرانجام در پایان معاملات در قیمت ۱۳۷.۵۰۰ ریال به کار خود پایان داد. این در حالی بود که قیمت این ارز در تابلوی صرافی ملی در قیمت ۱۳۴.۰۰۰ ریال ثبت شده بود. نکته حائز اهمیت از دیدگاه معامله گران کاهش تعداد واسطه گران خرد بود. روز گذشته بازار ارز روز بسیار آرام و خلوتی را به لحاظ عدم حضور واسطه گران سپری کرد که در نوع خود جالب توجه بود.

می توان سه دلیل در کاهش حضور واسطه گران خرد در بازار مطرح کرد. اولین دلیل، کاهش حضور تقاضا به خصوص خروج تقاضای افراد عادی از بازار بود. همین موضوع سبب شد تا مراجعه¬ی از سوی این گونه افراد به واسطه گران نباشد در نتیجه درآمد روزانه این گروه کاهش پیدا کند. از آنجایی که سود واسطه گران از خرید و فروش افراد عادی است لذا به واسطه این حضور کم رنگ تقریبا هیچ گونه جابجایی هم صورت نگرفت همین امر هم سبب دلسردی واسطه گران در بازار شد.

دومین دلیل به خاطر برخوردهای امنیتی چندوقت اخیر است. حضور مامورین امنیتی در بازار منجر به ترس در دل این گروه شده و آنها در روزهایی که بازار کم تقاضا و کاهشی است این ریسک را به جان نمی خرند و سعی در حضور کم رنگ تر در بازار دارند. سومین دلیل هم کاهش نرخ حواله درهم در بازار بود که در نزول کانالی دلار در بازار داخلی موثر بود.

دیروز نرخ حواله درهم تا ۳۶.۸۰۰ ریال پایین رفت. علاوه بر سه عامل یادشده عده ی همچنان بر عرضه بازارساز به عنوان یکی از متغیرهای مهم کاهشی بازار تاکید دارند. عده دیگری بر عرضه خرد برخی صرافی های دولتی و خصوصی به عنوان عامل کاهشی قیمت تکیه دارند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR