رکوردشکنی در بازار دلار

رکورد شکنی شاخص دلار همچنان به قدرت خود باقی است. دلار در ادامه روند صعودی خود توانست در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با ۷۰ ریال افزایش توانست به قیمت ۳۸.۴۰۰ ریال برسد. در بررسی اینکه چرا دلار این روند صعودی را به خود گرفته است توجه به تحلیل و نظر معامله گران فنی و فعالان این بازار خالی از لطف نیست. به اعتقاد آنها شاید مهمترین دلیل این افزایش قیمت دلار را باید در کاهش نرخ سود که توسط بانک مرکزی به تمام بانک ها ابلاغ شد باید عنوان نمود. کاهش نرخ سود به ۱۵ درصد شاید دیگر ان جذابیت را برای سرمایه گذاران و دارندگان سپرده های بانکی نداشته باشد. از این رو آنها به دنبال جایگزینی برای محل سرمایه گذاری خود هستند.

به همین دلیل آنها به نوعی وارد بازار این ارز پرمخاطره شدند تا بتوانند این کاهش سود را در بازار ارز جبران نمایند. دلیل دیگری که این گروه اعلام می دارند افزایش نرخ حواله درهم است. این دو ارز که شدیدا به یکدیگر وابستگی دارند و افزایش و کاهش هر کدام مستقیما بر دیگری تاثیر گذار است. نرخ حواله درهم که در روز گذشته معاملاتی به قیمت ۱۰.۵۰۰ ریال رسیده بود و شاهد افزایش نرخ شده بود تاثیر مستقیم خود را بر نرخ دلار هم گذاشت و توانست روند دلار را افزایشی کند. اما به اعتقاد برخی دیگر از فعالان بازار ارز، نوسانات دلار آنقدر محدود شده که دیگر بسیاری از سرمایه گذاران رغبتی به ورود به این بازار را ندارند.

دلیل این نوسانات کم هم به دلیل نظارتی است که بازارساز بر روند معاملات و قیمت دلار دارد. آنها با اعتقاد راسخ می گویند که به دلیل وجود همین نوسانات کم انگیزه برای ورود به بازار ارز نیست و آن دو دلیل بالا را نقض می کنند و معتقدند با نزدیک شدن به انتهای فصل تابستان و آغاز مسافرتهای این ماه از تابستان و نیاز مسافران به دلار سبب شد تا قیمت دلار این گونه روند افزایشی به خود گیرد. آنچه مشخص است زمان تعیین کننده صحت ادعاهای آنان خواهد بود.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR