روند آرام دلار و نزول سکه

بسیاری از معامله گران دلار به وسطه حجم تقاضا در ماه آذر همچنان انتظار روند افزایشی را داشتند. اما در روز گذشته این پیش بینی محقق نشد و قیمت دلار روند کاهشی به خود گرفت. به اعتقاد فعالان بازار به سبب تخلیه تقاضاهای سنگین در اواسط هفته گذشته، دیگر امکان افزایش شدید قیمت در آغازین روز هفته وجود نداشت. همین پیش بینی هم در جریان معاملات روز شنبه رخ داد. یعنی دلار معاملات خود را با قیمت ۴۱.۸۳۰ ریال آغاز نمود. این قیمت ۱۵۰ ریال کمتر از بهای روز پنجشنبه بود. تحلیل گران این نقطه را پاشنه آشیل برای دلار می دانستند زیرا اگر مقاومت روانی در این محدوده شکسته میشد باید منتظر قیمت های پایین تری می بودیم. اما در این نقطه مهم حمایت ها از سوی خریداران افزایش یافت و قیمت به سرعت به محدوده ۴۱.۹۰۰ ریال بازگشت. ورود به این محدوده قیمت و عرضه بازارساز به منظور کنترل هیجانات توانست آرامش را به بازار بازگرداند. بعد از این بود که دیگر اتفاق خاصی در بازار ارز نیافتاد و نوسانات محدودی را شاهد بودیم.

در نهایت دلار در محدوده نزدیک به ۴۲.۰۰۰ ریال آرام گرفت و معامله گران به انتظار فردا نشستند. با توجه به روند کاهش دلار و همچنین اونس طلای جهانی سکه بهار آزادی هم روند کاهشی به خود گرفت. البته شایان ذکر است که قبل از شروع معاملات فعالان بازار طلا امید به افزایش قیمت دلار داشتند تا در کنار این افزایش، سکه هم روند رو به رشد داشته باشد. اما با شروع معاملات ورق به گونه دیگری رقم خورد و سکه هم به مانند دلار روند نزولی به خود گرفت. سکه طلا با توجه به ۲ عامل تاثیرگذار خود توان رشد نداشت.

زیرا که اونس به زیر مرز ۱.۲۵۰ دلار رسیده بود و همچنین دلار هم روند کاهشی به خود گرفته بود. همین دو عامل کافی بود تا سکه در نهایت بالای مرز ۱۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال به کار خود پایان دهد. عامل دیگری که این روزها تب و تاب طلای داخلی را گرفته حراج-های بانک کارگشایی است. به گفته مسئولین این بانک حراج¬ها تا پایان سال ادامه دار خواهد بود، و همچنین برای تقاضا، سکه به اندازه کافی از سوی بانک مرکزی ضرب شده است. در پی این اظهارات التهاب خرید از سوی متقاضیان پایین آمد. پس سه دلیل کاهش اونس جهانی، قیمت دلار و حراج بانک کارگشایی علتی برای افت قیمت سکه بهار آزادی در معاملات روز گذشته شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR