روز استراحت برای معاملات دلار

بعد از یک هفته پر افت و خیز دلار و رشدهایی که این ارز پرطرفدار داشت در آخرین روز معاملاتی خود با ده ریال کاهش همراه و به قیمت ۳۷.۸۸۰ ریال رسید. با این حال اگر نگاهی به بازدهی دلار داشته باشیم متوجه خواهیم شد که این ارز طی هفته گذشته با بازدهی مثبت ۵% به پایان رسانده است.

به اعتقاد بسیاری از فعالان این عرصه این کاهش قیمت دلیلی جز استراحت فنی نداشته و باید به انتظار افزایش قیمت باشیم. آنچه در بازار فیزیکی پنجشنبه دلار دیده شد این بود که تقاضای آنچنانی برای فروش وجود نداشته و بسیاری از فعالان فنی نظاره گر بازار بودند تا در آغاز معاملات هفته چاری با قدرت فراوان وارد بازار شده و خریدهای خود را انجام دهند. آنچه مشخص است دلیل قانع کننده و معتبری که بتواند تاثیرگذار بر ریزش دلار باشد وجود ندارد. دلایلی به مانند کاهش نرخ حواله درهم یا عرضه بازار ساز وجود ندارد. نرخ حواله درهم روی همان قیمت های قبلی خود مانده و تغییر آنچنانی نداشته است.

خریداران افزایشی همچنان در بازار هستند این اتفاق به نوعی می تواند خبر خوبی برای معامله گران و فعالان باشد. زیرا این نشانه بر روند افزایشی هفته های گذشته دلار خواهد بود. آنچه از رفتار و معاملات دلار بر می آید دیگر آن احتیاط ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۶ به چشم نمی خورد و تقاضا و خرید برای این ارز چالش برانگیز وجود دارد. و هر چه به سمت پاییز حرکت می کنیم تقاضای تجاری و مسافرتی افزایش خواهد یافت. تمام متغیرهایی که ذکر شد نشانه هایی بر روند افزایشی قیمت دلار است.

گروهی از معامله گران هم در انتظار ادامه روند افزایشی دلار در ادامه تیر ماه هستند. زیرا که از آغاز تیر ماه و فصل تابستان دلار در حدود ۴۹۰ ریال افزایش قیمت داشته و هم اکنون در نزدیکی ۳۸.۰۰۰ ریال می باشد. باید در انتظار روزها و ماه¬های آینده باشیم تا ببینیم این خوش بینی ها و انتظارات افزایشی آیا به وقوع خواهد پیوست یا باید به انتظار حوادث دیگری برای دلار باشیم.

 

www.tajmirexchange.com
 

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR