رفتار دوگانه سکه و دلار

سکه با برخورد به مرز مقاومتی ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال، ارزش خود را از دست داد و پس از چندین روز افزایش بی محابا دیروز ۲۵۰.۰۰۰ ریال افت قیمت را تجربه نمود. نقطه یادشده دقیقا آنجایی بود که تحلیل گران در چند روز گذشته از آن به عنوان نقطه مقاومتی برای سکه یاد کرده بودند. با این حال، با برخورد به این نقطه فروش ها در بازار بالا گرفت و قیمت به سرعت راه کاهشی را در پیش گرفت. در واقع سکه برای شروع موج افزایشی بعدی نیاز به یک استراحت و در گام بعدی عبور از مقاومت سنگین ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریالی دارد. اما افت روز گذشته سکه تحلیل های متفاوتی را از سوی فعالان بازار در بر داشت.

عده معتقد بودند افت بهای اونس در کاهش بهای سکه موثر بوده است. گروه دیگر به نزول بهای دلار در بازار غیررسمی اشاره دارند. عده دیگر به حبابی بودن قیمت سکه اشاره دارند. حباب به وجود آمده در سکه به بالای ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال رسیده است و همین موضوع موجب احتیاط خریداران شده است. بخشی دیگر اشاره به قراردادهای آتی بورس کالا دارند. زیرا انتظارات معامله گران آتی دیروز تغییر کرد و آنها بیشتر فروشنده شدند. رفتار معامله گران آتی سکه بر بازیگران نقدی موثر است. می توان گفت هیچ عامل بنیادی برای افزایش قیمت سکه در روز گذشته وجود نداشت. بازار ارز و سکه دو نیمه متفاوت از خود به جای گذاشت.

در ابتدای روز، قیمت سکه روند صعودی به خود گرفت و توانست در مقاطعی مرز ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال را عبور نماید. همچنین دلار در مقطع کوتاهی وارد کانال ۶۷.۰۰۰ ریال شد. این پایان کار نبود و از اواسط روز فضای بازار تغییر کرد و میزان فروش در هر دو بازار بالا رفت تا قیمت ها عقبگرد نماید. مهمترین عاملی که قیمت دلار را در ابتدای صبح صعودی کرد، ورود نرخ حواله درهم به ۱۸.۰۰۰ ریال بود. قیمتی که زیاد دوام نداشت و مجددا به زیر کانال یاد شده رفت از این نقطه بود که دلار هم روند کاهشی به خود گرفت. نزول قیمت حواله درهم به زیر این مرز سیگنال مهم کاهشی به بازار بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR