رفتار انتخاباتی در بازار دلار

متغیرها نشان می‌دهد واکنش شاخص بازار ارز در روزهای ثبت‌نام انتخاباتی سال ۹۶ نسبت به دوره قبل کاهش قابل‌توجهی پیدا کرده است. رفتار انتخاباتی در بازار دلار بیشترین نوسان دلار در دوره اخیر تک‌رقمی و ۷ تومان بود، حال آنکه این میزان در دوره قبل بیشتر از ۴ برابر بود. دیگر متغیر نشان‌دهنده تغییر وضعیت بازار، انحراف معیار قیمت دلار است که در سال ۹۶ به حدود ۵ بار پایین‌تر از سال ۹۲ رسید.

تحلیلگران بالا رفتن اطمینان و کاهش ریسک‌های بیرونی را از مهم‌ترین عواملی می‌دانند که زمینه‌ساز ثبات بازار در مقطع ثبت‌نامی سال ۹۶ نسبت به سال ۹۲ شده است. مقايسه نوسان و انحراف معيار نرخ دلار در روزهاي ثبت‌نامي انتخابات رياست‌جمهوري چهار سال قبل با مقطع كنوني حكايت از كاهش شديد واكنش بازار در دوره اخیر دارد.بیشترین ميزان نوسان در مقطع ثبت‌نامی سال۴،۹۲ برابر دوره اخير و انحراف معيار نیز بیش از ۵ برابر بالاتر از دوران ثبت‌نامزدی سال ۹۶ بود.

بیشترین میزان نوسان دلار در مقطع ثبت‌نام نامزدها در سال ۹۲، ۳۰ تومان بود، حال آنکه این مقدار در سال ۹۶ به ۷ تومان کاهش یافت.همچنین در دوره گذشته انحراف معیار قیمت دلار به ۶/ ۱۶رسید، حال آنکه در دوره اخیر این میزان تا عدد۱/ ۳ تومان پایین آمد. انحراف معیار دلار شاخصی است که نشان می‌دهد حدود تغییرات کلی قیمت در یک مقطع زمانی به چه صورتی بوده است و از طریق آن می‌توان وضعیت بازار (ثبات یا نوسانی بودن) را درک کرد.

 

www.tajmirexchange.com

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR