رابطه قیمت اونس با معاملات آتی سکه

بازار آتی معاملات سکه بورس کالا طی هفته سپری شده با ریزش ارزش و تعداد معاملات همراه بوده است. به طوری که با مقایسه آن با هفته های گذشته متوجه ریزش ۳۷هزار تایی در حجم و در رقم با ۲۰.۴۸۳ به کار خود پایان داده است. دلیل این افت و خیز بازار آتی را می توان از این دیدگاه مورد ارزیابی قرار داد که افزایش قیمت در این بازار هنگامی به وقوع پیوست که اونس جهانی طلا توانست محدوده قیمتی ۱.۲۵۰ دلاری را پیموده و آن را با قدرت رد نماید. البته دلیل این افزایش قیمت به عقیده کارشناسان و تحلیل گران این حوزه مناقشات و درگیری های شبه جزیره کره بوده است. که به نوعی یک جو سیاسی متشنج را ایجاد نموده است. و رهبر کره شمالی همچنان بر تصمیم خود پاینبد است و یک ناامنی را در منطقه به وجود آورده است. اما دلیل افت قیمت اونس طلا و به تبع آن پایین آمدن قیمت سکه در بازارهای داخلی را می توان منصوب به انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه دانست. هنگامی که ماکرون در انتخابات دور اول توانست با اختلاف اندکی نسبت به رقیب خود به پیروزی رسد اونس طلا به کاهش بهای خود سوق پیدا نمود و روند کاهشی به خود گرفت.

دلیل این امر هم چیزی جز کاهش ارزش یورو و تقویت شاخص دلار و به پیرو آن کاهش ارزش طلا را به دنبال داشت. زیرا که این دو در تضاد با یکدیگر هستند. اما بازار معاملات آتی تمایل بیشتری از خود به نسبت بازار نقدی سکه به نوسانات بازار طلا نشان داد. دلیل این مدعا را می توان در کاهش¬های اخیری که در بازار آتی به وجود آمده دید. هر موقع اونس طلا دچار ریزش و افت شد، آتی طلا به پیروی از اونس دچار افت قیمت شده است. دلیل آن هم به فاصله قیمتی است که در دورترین نماد قابل معامله آتی و بازار نقدی در جریان است و این فاصله قیمتی در حدود ۱۵۰.۰۰۰تومان است.

این اختلاف موجود باعث عکس العمل بیشتر نمادهای آتی در مقابل ریزش های اونس شده است. اما این تاثیر در بازار نقدی به شدت آتی نیست و کمی نامحسوس تر است. از این مطالب می توان به این نتیجه رسید که معاملات آتی سکه پیروی بسیار زیادی از نوسانات اونس طلا دارد و این موضوع را در معاملات فعالان بازار آتی می توان به عینه مشاهده نمود. هر زمان اونس طلا دچار افت و خیز شود به تبع آن نمادهای معاملات آتی نیز دستخوش تغییرات قیمتی خواهند شد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR