دو نشانه متفاوت از بازار ارز

بازار ارز، دیروز شاهد دو سیگنال متفاوت از سوی بازارساز و معامله گران بازار آزاد بود. سیگنال اول از سوی صرافی های بازارساز بود. یکی از صرافی های بزرگ بانک های دولتی قیمت فروش دلار خود را افزایش داده بود. اما همچنان زیر کانال ۱۰۰.۰۰۰ ریالی آن را حفظ کرده بود. نرخ فروشی که آنها در تابلوی خود درج کرده بودند ۹۹.۰۰۰ ریال بود که ۴۰۰ ریال بالاتر از قیمت روز یکشنبه بود.

این نشان دهنده آن بود که بازارساز خواستار حفظ دلار یکصدهزار ریالی است و به هیچ عنوان تمایلی به بالا رفتن قیمت از کانال یاد شده را ندارد. در برابر بازارساز، سیگنال معامله گران بازار بود. آنها سعی داشتند تا خرید و فروش های خود را بالای مرز یکصد هزار ریالی نگه دارند. البته در ساعاتی از بازار هم موفق به انجام این کار شدند و معاملات خود را بر روی عدد ۱۰۲.۰۰۰ ریال به ثبت رساندند. ولی به گفته معامله گران تا انتهای بازار قیمت آنها در نرخ ۱۰۰.۰۰۰ ریالی به کار خود پایان داد.

یکی از نکات جالب، ایجاد صف فروش مردم عادی در مقابل صرافی های منتخب بانکی بود. با این که دلالان با قیمت های نسبتا بالاتری حاضر به خرید دلار بودند اما مردم حاضر به فروش به آنها نبودند. علت این امر هم به عدم اطمینان مردم به این گروه از خریداران به لحاظ بازگشت پول خود بود. از طرفی دیگر صرافان آزاد هم خریدار دلار نبودند. بنابراین مردم چاره جز تشکیل صف جلوی صرافی های مورد اشاره را نداشتند.

آنچه مسلم است اکثر افرادی که در صف دو صرافی بانکی قرار داشتند، قصد فروش ارز خود را داشتند و خریدار دلار نبودند. همان طور که گفته شد افراد حاضر در صف مردم عادی بودند و معامله گران بزرگ در این صف حضور نداشتند زیرا که صرافان بیش از ۲.۰۰۰ دلار نمی خریدند و همین محدودیت منجر شده بود تا معامله گران بزرگ خرید و فروش خود را یا از صرافان آزاد یا از کف بازار انجام دهند.

آنچه از ایجاد این صف ها می توان دریافت این که مردم از ریزش بیشتر قیمت ها ترسیده و حاضر شده اند تا در صف های طولانی بایستند و دلارهای خود را به فروش برسانند. در این روز سکه تمام بهار آزادی نیز با ۲۰۰.۰۰۰ ریال افزایش به قیمت ۳۴.۳۰۰.۰۰۰ ریال رسید.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR