دو رویکرد معامله گران ارزی

 معاملات روز گذشته دلار همراه با دو رویکرد از سوی فعالان بازار ارز بود. در ابتدای روز و آغاز روند معاملات شاهد رویکرد افزایشی بودیم. به طوری که با حجم بالای تقاضا از سوی معامله گران قیمت دلار تا ۴۱.۹۵۰ ریال بالا رفت. این رویکرد افزایشی از سوی آنان دلایل متفاوتی داشت. عده بیشتر به کاهش سمت عرضه تکیه داشتند. در حالی که گروه دیگر بیشتر به قدرت گیری سمت تقاضا اشاره داشتند. ضمن اینکه بازارساز هم عرضه های خود را در بازار دیرتر از همیشه آغاز نمود و همین امر دست مایه ی شد برای معامله گران تا از فرصت استفاده نمایند و بهای دلار را افزایش دهند. اما آنچه در بازار به جهت روند صعودی نقش برجسته و پررنگ تری را ایفا نمود ورود معامله گران فردایی و بازیگران فنی بود. معامله گران فردایی به جهت جلوگیری از زیان، قیمت را در معاملات نقدی بالا برده تا در معاملات آتی خود دچار زیان نشده و سود بگیرند.

اما بازیگران فنی اعتقاد داشتند ریزش های ابتدای هفته به منظور اصلاح قیمتی بوده و پس از آن بازار باردیگر برای رشد قیمت آماده خواهد شد. عده کمی هم بودند که رشد نرخ حواله درهم را در ابتدای روز موثر دانسته و اعتقاد داشتند که در صورت تداوم بهای درهم دلار قدرت عبور از ۴۲.۰۰۰ ریال را خواهد داشت. رویکرد دومی که از اواسط روز بر بازار حکمفرما شد رویکرد کاهشی بود. عمده عاملی که در برابر صعود به کانال ۴۲.۰۰۰ ریالی مقاومت کرد، فشار خالی فروشان ارزی بود. زیرا با بالا رفتن قیمت این گروه دچار زیان می شدند. آنها به منظور جلوگیری از این اتفاق شروع به فروش نمودند. ضمن اینکه بازارساز هم به کمک آنها آمد و نقش خود را به جهت نزول قیمت ایفا کرد.

این نکته را هم نباید از ذهن دور ساخت که حجم تقاضا در بازار به نسبت اوایل آذرماه پایین آمده است. حتی خبر شلیک موشک به پایتخت عربستان هم نتوانست فضای بازار داخلی را تغییر دهد. عامل دیگر، بالا بودن نرخ نقدی دلار نسبت به نرخ فردایی بود. تمام نکات یاد شده نشان دهنده آن بود که معامله گران انتظار افت قیمت ها را در روزهای بعد بیشتر محتمل می دانند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR