دو تفکر متفاوت در بازار دلار

روز گذشته روندی آرام را در معاملات دلار مشاهده کردیم. علی رغم فعالیت معامله گران آتی (فردایی) و جوی که آنها به بازار ارز دادند، تلاش آنها در سایه عرضه های بازارساز بی نتیجه ماند و آنها نتوانستند در مقابل قدرت نمایی بازارساز ایستادگی کنند. با این حال در انتهای معاملات روز قبل دلار تنها با ۳۰ ریال افزایش به بهای ۴۰۱۶۰ ریال رسید. آنچه در وصف بازار دیروز می توان عنوان کرد، بازاری کم نوسان و به دور از هیجانات قبل بود. علت هم را می توان به نوسانات و هیجاناتی که در اواسط مهر داشتیم اشاره کرد که تنها در دو روز قیمت دلار از مرز ۴۰.۰۰۰ ریال عبور کرد. این عطش در اواخر مهر ماه فروکش کرد و روند معاملات دلار دچار افت شد. به هر ترتیب این کاهش در حجم و مقدار معاملات به اعتقاد برخی فعالان موقتی بوده و باید به انتظار رشدهای بعدی در قیمت دلار باشیم. دلیل این مدعای فعالان هم به انتهای پاییز و همچنین نزدیک شدن به ماه ژانویه و سال نو میلادی است.

طبق تجربه انتهای پاییز شرکتهای تجاری و آنهایی که در بحث واردات فعال هستند سعی در به سرانجام رساندن امور تجاری خود هستند که این امر احتیاج به فراهم کردن دلار از بازار دارد. بحث بعدی هم در خصوص مسافرت های سال نو میلادی است که با توجه به نیاز این گونه سفرها به ارز علی الخصوص دلار باید منتظر یک روند افزایشی قیمت در روزهای آینده باشیم. در بحث افزایش قیمت دیروز دلار هم اگر نگاهی داشته باشیم به این مهم می رسیم که افزایش در نرخ حواله درهم در روز گذشته سبب افزایش در بهای دلار شد. دیروز در بازار ارز، درهم تا حوالی ۱۱.۰۳۰ ریال هم بالا رفت. از آنجایی که این دو ارز علت و معلول یکدیگر هستند و مستقیم در یکدیگر اثرگذار هستند، به همین سبب ما شاهد افزایش در قیمت دلار بودیم.

هر چند که به اعتقاد فعالین ارزی رشد نرخ حواله درهم به طور کامل در بهای دلار انعکاس نیافت. در انتها هم باید یادآور این دو نکته باشیم که با شکسته شدن سطح ۴۰.۰۰۰ ریالی نمودارها، از گرایش بیشتر قیمت به افزایش در میان مدت حکایت دارند. ریسک های سیاسی هم به عنوان آخرین احتمال به جهت این افزایش قیمت را هم نباید از ذهن فراموش کرد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR