دوگانگی رفتار در معامله گران ارزی

میزان فروش ها در دلار منجر به کاهش بهای دلار شد. با آغاز معاملات روز گذشته غلبه فروشندگان بر خریداران به چشم می خورد و کمتر معامله گری حاضر به خرید دلار در بازار بود. بازارساز هم به عرضه¬ی خود ادامه داد تا فشار بیشتری به قیمت وارد کند و دلار را وارد جاده کاهشی نماید. این امر سبب بی میلی خریداران ارز شد. تا جایی که کمتر معامله گری جسارت خرید داشت. ادامه این روند در بازار حالت دوگانگی و تضاد را در بین فعالان ارزی ایجاد کرد.

عده عقیده داشتند که در ادامه، فروش ها در بازار به اشباع خواهد رسید و قدرت فروشنده ها در بازار کم خواهد شد. این در حالی بود همزمان عده دیگری تصور می کردند کمتر کسی با توجه به شرایط موجود جسارت خرید دلار را خواهد داشت. به عقیده آنها افزایش خریدها با عرضه بیشتر ارز از سوی بازارساز توام خواهد شد. وجود این دوگانگی در بین معامله گران سایه احتیاط را در بازار حاکم کرد. این احتیاط در معاملات به آنجایی رسید تا حجم معاملات به طور معناداری کاهش یابد و اکثر فعالان به انتظار حوادث روزهای آینده باشند.

در بازار سکه اوضاع به گونه دیگری پیش رفت. معامله گران این فلز گرانبها با توجه به اینکه قیمت دلار تنزل یافته بود سعی داشتند قیمت دارایی خود را در کانال صعودی قرار دهند. این رفتار سکه بازان به منظور جلوگیری از ضررهای احتمالی بود. تا با فروش سکه های خود در قیمت های بالاتر به نوعی ضررهای خود را جبران نمایند. البته این حالت در بازار زیاد تداوم نیافت و سکه هم به سرنوشت دلار مبتلا شد و در ادامه روز مجددا به کانال نزولی بازگشت. نکته جالب در بازار سکه این بود، با توجه به مقاومت این دسته از معامله گران، سکه نتوانست برخلاف جریان بنیادی بازار کار کند و مسیری متفاوت را طی کند. در واقع سکه با کمی تاخیر به کاهش قیمت دلار واکنش نشان داد. البته ادامه حراج ها از سوی بانک کارگشایی موجب شد تا جذابیت این فلز گرانبهای داخلی برای سفته بازان و نوسان گیران تا حدی پایین بیاید. زیرا که حراج ها در بانک کارگشایی همچنان به قوت خود باقی است.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR