دوگانگی انتظارات معامله گران ارزی

دلار برای خروج از کانال ۱۲۰.۰۰۰ ریالی در انتظار غلبه نیروهای افزایشی در مقابل نیروهای کاهشی است. روز گذشته دلار رغبت بیشتری به افت از خود نشان می داد و حتی در مقاطعی از روز به کانال ۱۱۸.۰۰۰ ریال هم وارد شد ولی هرچه به جلوتر رفتیم قیمت ها روند افزایشی به خود گرفت و تقریبا تا انتهای بازار این ارز روی قیمت ۱۱۹.۸۰۰ ریال قرار گرفت که افزایشی ۸۰۰ ریالی به نسبت معاملات روز گذشته داشت.

دلار ۲ ماه است که در کانال ۱۰۰.۰۰۰تا۱۲۰.۰۰۰ ریال حبس شده و در این دو ماه هیچ گاه نتوانسته از این محدوده خارج شود. اگرچه برای یک بار از مرز ۱۲۰.۰۰۰ ریال گذشت لیکن با عرضه های بازارساز مجددا وارد کانال یاد شده شد. با توجه به آنچه گفته شد در بازار ارز انتظارات دوگانه ی برای مرز ۱۲۰.۰۰۰ ریالی ایجاد شده است. عده¬ی معتقدند در فصل زمستان تقاضا برای این ارز بیشتر شده و هر چه به پایان سال و تعطیلات عید نزدیک می شویم تقاضا برای این اسکناس بیشتر می شود. زیرا در تعطیلات نوروزی عده قصد خروج از کشور را دارند و طبعا نیازمند به دلار هستند.

همچنین به دلیل افت قابل ملاحظه در پاییز و اینکه مدت ها دلار در محدوده یکصدهزار ریالی قفل شده لذا این گروه معتقدند دلار کف سازی خود را در این محدوده انجام داده و مستعد عبور از عدد ۱۲۰.۰۰۰ ریالی شده است. در مقابل آنها عده دیگر معتقدند دلار در همین محدوده خواهد ماند و ظرفیت بیشتری برای رشد ندارد، چرا که بازارساز در ۴ ماه گذشته دست بالا و لیدر بازار شده و هر زمان اراده کرده نوسانات را کنترل کرده و این اجازه را به نوسان گیران به جهت افزایش قیمت نداده و بهای دلار را در سلول قیمتی نگه داشته است.

نتیجه این گفتار آن خواهد شد که هرچه قیمت رو به بالا برود باید منتظر افزایش عرضه از سوی این نهاد نظاراتی باشیم. در کنار این عامل باید منتظر اخبار مثبت که زمینه ساز کاهش دلار می شود باشیم. اعلام چگونگی اجرای سازوکار مالی اتحادیه اروپا برای همکاری تجاری با ایران، همچنین تصویب لوایح مربوط به پولشویی دیگر خبری است که از نظر کاهشی ها موقعیت خریداران را در بازار تضغیف می کند. حال باید منتظر بود تا این دوگانگی انتظارات به سود کدام گروه به پایان خواهد رسید.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیر ریاحی
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR