دشواری در خرید دلار

روز گذشته در بازار، دلار در میان دلالان تا قیمت ۵۰.۲۰۰ ریال پایین آمد. با این حال، بخشی از عرضه کنندگان دلار از کم اطلاعی خریداران سوءاستفاده کرده و دلارهای خود را در قیمت بالاتر به فروش رساندند. این گروه حتی دلارهای خود را تا ۵۲.۰۰۰ ریال به فروش رساندند. خریداران بیشتر شامل آماتورها، کسانی که با هدف سرمایه گذاری و یا از سرنیاز بودند وارد بازار شدند و اقدام به خرید دلار در قیمت های بالاتر کردند. این در حالی بود که در سطوح کلان، معاملات در قیمت های پایین تر و در حجم بسیار ناچیز انجام میشد. معاملات دلار روز سه شنبه در حجم کلان در قیمت ۵۰.۵۰۰ریال به کار خود پایان داد. این قیمت بسیار پایین تر از آن چیزی بود که در انتهای هفته گذشته شاهد آن بودیم.

در این بین افراد عادی برای خرید دلار با مشکل مواجه بودند. آنها اذعان داشتند که برای خرید دلار با دشواری مواجه هستند و نمی توانند ارز مورد نیاز خود را به راحتی و در قیمت مناسب به دست آورند. ولی در بین معامله گران و حرفه های بازار قیمت رویه ی احتیاطی داشت. به گفته برخی فعالان، یکی از صرافی های بزرگ دولتی اقدام به عرضه دلار و یورو نمود. این عرضه به دلیل خریدهای نورورزی معامله گران که از قبل انجام شده بود آنچنان مورد استقبال قرار نگرفت. هر چند قیمت عرضه این صرافی ۴۸.۸۳۰ ریال بود اما آنچه از شواهد بازار مشخص بود مورد توجه اهالی بازار ارز قرار نگرفت و تنها خریداران این عرضه برخی صرافی های مجاز بودند که آنها باید با افزایش ۵۰ ریالی اقدام به فروش می کردند.

البته این قیمت فقط در تابلوی آنها نمایش داده می شد و در صورت مراجعه با جمله «دلار برای فروش نداریم» مواجه می شدند. حتی برخی از متقاضیان اعلام می کردند که شماری از صرافی ها نرخ فروش خود را ۵۱.۰۰۰ ریال اعلام می نمایند. در این شرایط خرید دلار برای اکثر مردم با چالش و دشواری همراه شده است. حال در چنین شرایط اگر قیمت بازارساز به نرخ های معامله گران نزدیک شود، شفافیت بیشتری در بازار ارز حاکم خواهد بود و سودجویی را دشوار خواهد کرد.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR