حمل و نقل عمومی در کجای دنیا گران تر درمی آید؟

 

متوسط قیمت یک بلیت تک سفره شهری در جهان بین ۱/۹۳ تا ۳/۲۵ یورو است.

 

یک تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۶ مشخص کرد که مردم کدام شهر جهان بیشتر از همه برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی خرج می کنند. اما برخلاف انتظار بسیاری، این شهر لندن نیست. براساس یک تحقیق تازه بیشترین پول را در میان مردم سراسر جهان برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ساکنان کپنهاگ، پایتخت دانمارک می پردازند. کپنهاگی ها برای استفاده از اتوبوس، تراموا یا مترو باید ۳/۲۵ یورو بپردازند.

به گزارش صرافی تاجمیر به نقل از فرصت امروز ، دومین شهر گران جهان در میان کشورهای پیشرفته، از نظر سیستم حمل و نقل عمومی استکهلم است؛ جایی که هر بلیت ۲/۹۳ یورو قیمت دارد. لندن از این نظر در جایگاه سوم قرار دارد. مردم این شهر برای تهیه بلیت ۳/۳۳ یورو می پردازند.

شهر نیویورک اما ارزان ترین شبکه حمل و نقل عمومی در کل دنیا را در اختیار خود دارد. هر سفر در نیویورک تنها ۱/۹۳ یورو برای ساکنان این شهر هزینه دارد.

قیمت بلیت در دومین شهر ارزان جهان از نظر شبکه حمل و نقل عمومی یعنی هلسینکی فنلاند، ۲/۰۲ یورو است. برلین، پایتخت آلمان سومین شهر جهان است و قیمت هر سفر درون شهری برای مردمش ۲/۰۳یورو است.

تحقیقی که پیش از این انجام شده بود به این نتیجه رسیدکه لندن، گران ترین بلیت های حمل و نقل عمومی را در مقایسه با سایر شهرهای دنیا دارد.

براساس تحقیق تازه بعد از این سه شهر، شهرهای اوسلوی نروژ، زوریخ سوییس، اوکلند آمریکا، دوبلین ایرلند، ژنو سوییس و فرانکفورت آلمان در رده های بعدی قرار دارند.

آمارهای رسمی همچنین نشان می دهد که استفاده از خودروی شخصی همچنان روشی ارزان تر نسبت به شبکه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و قطارهای درون شهری (مترو یا تراموا) است.

بین سال های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴، هزینه استفاده از خودروهای شخصی ۱۴ درصد کاهش داشته است، درحالی که هزینه خرید بلیت و استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی در همین مدت رقم چشمگیر ۵۸درصد افزایش را نشان می دهد. سفر ریلی نیز تا توانسته در این سال ها گران تر شده است. براساس آمارها بین سال های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ بلیت وسایل نقلیه عمومی ریلی ۶۳ درصد بالا رفته است.

باوجود هشدارهای معمول درباره استفاده از خودرو و جنگی که برخی فعالان برای مقابله با خودروهای سواری ترتیب داده اند در این سال ها هزینه استفاده از خودروی شخصی روزبه روز کمتر و در مقابل هزینه استفاده از اتوبوس، قطار درون شهری و سایر وسایل حمل و نقل عمومی روزبه روز بیشتر شده است.

اما یک تحقیق تازه دیگر نتایج جالبی داشته است؛ براساس نتایج این تحقیق مردم به دنبال کم کردن وزن خود هستند و به همین دلیل به سراغ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می روند تا از توفیق اجباری فعالیت بدنی برای رسیدن به وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرده و اگر بتوانند وزن کم کنند.

کارشناسان دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن با تحقیق روی بیش از ۱۵۰ هزار بریتانیایی بین ۴۰ تا ۶۹ سال به این نتیجه رسیدند که استفاده از حمل و نقل عمومی به کاهش وزن آنها کمک می کند. بنابراین کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند می توانند به جای صرف هزینه برای دستیابی به آخرین رژیم های غذایی با دست کشیدن از سوار شدن به خودروی شخصی به سراغ استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی بروند تا مجبور شوند پیاده روی و تحرک بیشتری داشته باشند.

به هر حال در دنیای شلوغ و پررفت و آمد امروز مقامات شهرها و کشورهای گوناگون جهان در تلاش هستند با توسعه سیستم حمل و نقل عمومی به خصوص ساخت ایستگاه های مترو، رفت و آمد را برای مردم آسان تر کنند. تلاش مقامات شهرها این است که خطوط مترو در بیشترین مسافت ممکن و با بهترین امکانات ایجاد شود، حتی اگر این کار نیاز به صرف هزینه های بسیار بالایی داشته باشد.

tgju.org

دسته بندی: 
منبع خبر: 
اقتصاد آنلاین
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR