توقف رشد دلار و سکه

سکه و دلار آخرین روز کاری هفته گذشته را با جریان کاهشی به پایان رساندند. روز سه شنبه دلار ۱.۰۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۴۵.۵۰۰ ریال رسید. در این روز تقاضای خاصی در بازار وجود نداشت و عملی شدن تحریم ها هم نتوانست بازار ارز و سکه را دچار هیجان نماید. دلار در تمام هفته گذشته معاملات خود را در کانال ۱۴۰.۰۰۰ ریالی پشت سرگذاشت و قدرت بالا رفتن از این کانال را از خود نشان نداد. هر زمان دلار خواست خود را به بالای محدوده یاد شده نزدیک نماید، با عرضه های بازارساز مواجه و مجددا به کانال ۱۴۰.۰۰۰ ریالی بازگشت. البته نبود تقاضا و خروج مردم عادی مهمترین دلیل این امر بود.

به هر حال در هفته گذشته نوسان گیران تلاش بسیاری نمودند تا با عبور دلار از کانال ۱۵۰.۰۰۰ ریالی بخشی از ارزهای خریداری شده خود را که قبل تر در این حوالی خرید کرده بودند به فروش برسانند. این وضعیت بیانگر یک نکته مهم است، هر زمان نوسان گیران قصد داشته باشند قیمت را در جهت خاصی حرکت دهند، ولی چنین اتفاقی رخ ندهد، می تواند نشان دهنده کاهش زیاد حجم تقاضا در بازار باشد. امری که در روزهای سپری شده از آبان ماه چشم نوازی می کند. ضمن اینکه عرضه های بازارساز هم خود دلیلی دیگر بر این مدعاست.

در این بین سکه تمام بهار ۵۰۰.۰۰۰ ریال از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۴۶.۳۰۰.۰۰۰ ریال رسید. افت این دو دارایی با ارزش به خصوص در هفته گذشته بیانگر این نکته مهم است که با آغاز دور جدید تحریم ها معامله گران هیچ واکنش هیجانی به آن نشان ندادند. زیرا معتقدند اثر این عامل در ماه های گذشته پیش خور شده و دیگر دلیلی وجود ندارد تا تقاضای احتیاطی وارد بازار شود. همچنین سقوط قیمت دلار از کانال ۱۸۰.۰۰۰ ریالی این جرات را از مردم عادی گرفته و آنها در حال حاضر به بازار اعتمادی ندارند و به هیچ وجه حاضر به ورود به بازار ارز و سکه نیستند.

دسته دیگری از معامله گران معتقدند دلار سقف تاریخی خود در سال ۹۷ را خورده و دیگر توان رشد مجدد را نخواهد داشت. مگر اتفاق خاصی به مانند افزایش درآمدهای ارزی به وقوع بپیوندد که این امر در حال حاضر با توجه به تحریم فروش نفت ایران از سوی آمریکا دور از دهن است. اما در هفته جاری چشم نوسان گیران به رفتار بازارساز است. آنها منتظر خواهند ماند تا با مشاهده رفتار بازارساز موقعیت بعدی خود را تعیین نمایند. مطمئنا حضور بازارساز نوسان گیران را به عقب رانده و این عقب نشینی ممکن است دلار را تا کانال ۱۳۰.۰۰۰ ریالی به عقب براند. به هر حال رفتار بازارساز به عنون مهمترین نکته و رکن تعیین کننده در بازار هفته جاری خواهد بود.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR