تغییر حرکت معامله گران در دو بازار ارز و سکه

سکه تمام بهار آزادی دیروز با حرکتی افزایشی به قیمت ۴۵ میلیون ریال نزدیک شد. تثبیت قیمت سکه بالای مرز ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی به معنای ورود به دامنه جدید قیمتی برای این فلز گرانبها می باشد. فعالان معتقدند شکست کانال ۴۲.۰۰۰.۰۰۰ ریالی و عبور از کانال یاد شده می تواند سکه بهار آزادی را به سمت ۴۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال رهنمون سازد.

اما حال و هوای بازار در روز گذشته در ساعات ابتدایی بسیار آرام بود و قیمت توان چندانی برای بالا رفتن نداشت. با این حال هرچه به اواسط و انتهای بازار نزدیک تر می شدیم تعداد خریداران در بازار بالا می رفت. ورود این خریداران جدید موجب هیجانی تر شدن بازار شد. در حالی که عده ای ورود این گروه جدید را عامل رشد بهای سکه می دانستند اما در بازار موازی یعنی دلار هم شاهد رشد قیمت بودیم که سبب شد تا این ارز پرطرفدار در سطوح بالایی کانال ۱۱۰.۰۰۰ ریالی حرکت کند.

افزایش بهای دلار به عنوان رکن دوم افزایش دیروز نرخ سکه باید عنوان نمود. دلار که چند روزی در کانال ۱۰۹.۰۰۰ ریال نوسان کرده بود، از اواسط روز با قیمت ۱۱۷.۰۰۰ ریال به فروش رفت. افزایش نرخ دلار در بازار روز گذشته را می توان در چند بخش دسته بندی نمود. اولین عامل به دلیل ورود تقاضای خرد به بازار بود که سبب شد تا دامنه نوسان را افزایش دهد. عامل دوم به انتشار اخبار برون مرزی در خصوص کاهش صادرات نفت ایران در بازار اثر هیجانی داشت. عامل سوم در خصوص ورود نفت آمریکا به بازار بود که نوسان گیران پیرامون آن جوسازی کردند. عده ای هم سخنان رئیس بانک مرکزی را کانون توجه خود قرار دادند.

رئیس بانک مرکزی یادآورشد برای کنترل بازار ارز از منابعی به غیر از منابع بانک استفاده خواهد شد و تا حد امکان این عمل اتفاق نخواهد افتاد. این گفته رئیس بانک مرکزی از سوی نوسان گیران مورد توجه قرار گرفت و هیجان را روانه بازار کرد. اما معامله گران فنی بازار معتقدند سقف ۱۲۰.۰۰۰ ریالی را نقطه بسیار حساسی خواهد بود. واکنش بازار به این سقف، مسیر آینده بازار را تا حدی تعیین می کند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR