تغییر جهت معامله گران از دلار به سمت گرم طلا

افزایش قیمت ها در دو دارایی سکه و دلار با آغاز مهرماه و فصل پاییز همچنان ادامه دارد. سکه روز گذشته در پی این افزایش قیمت ها با یک میلیون ریال صعود روی عدد ۴۷.۰۵۰.۰۰۰ ریال قرار گرفت. همچنین دلار هم با عبور از مرز ۱۵۰.۰۰۰ ریالی تا انتهای روز به ۱۵۵.۰۰۰ ریال رسید. در واقع دلار در این دو روز ابتدایی مهر، حدود ۷ درصد رشد کرده است. این افزایش قیمت ها در این دو کالای با ارزش به طلای گرمی هم سرایت کرد.

به طوری که در این ۲ روز ابتدای مهر نزدیک به ۶۵۰.۰۰۰ ریال رشد را تجربه کرد که معادل ۱۱.۲ درصد می باشد. به اعتقاد فعالان رشد اخیر در طلای گرمی مربوط به ورود تقاضای افراد عادی به این بازار می باشد. از نظر آنها افرادی که آشنایی چندانی به این بازارها ندارند و همچنین از بازار دلار و سکه جا مانده اند به سمت بازار طلا آمده و با خریدهایی که انجام داده اند موجبات رشد قیمت طلا را فراهم نموده اند. اما عده دیگر بر این باورند که حرفه های بازار وارد طلا شده و اقدام به خرید می نمایند.

خریدهای آنها را می توان در سه عامل توجیه کرد. اولین عامل مربوط به انتظارات آنها از بهای اونس طلاست. آنها براین باورند که اونس بارها به نقطه کف قیمتی برخورد داشته و مجددا راه صعود را پیموده است. که این موضوع نشان دهنده آن است که اونس در ماه های پیش رو توانایی رشد بیشتر قیمت را دارد و افزایش اونس مطمئنا طلای داخلی را متاثر خواهد کرد. عده دیگری عوامل داخلی را در رشد طلا موثر می دادند به گفته آنها نیمه اول سال دلار و سکه رشدهای خود را انجام داده و الان در نیمه دوم سال نوبت به طلا خواهد رسید.

همچنین آنها معتقدند مردم عادی دیرتر از معامله گران حرفه ای وارد بازار می شوند در نتیجه معامله گران بزرگ بازار روی افزایش تقاضای خرد حساب ویژه ای را باز کرده اند. اما با توجه به تمام جهات دلار همچنان به سرعت در مسیر افزایشی قرار دارد. دلیل این امر هم به خاطر اخبار سیاسی زیادی است که در روزها و ماه های آینده خواهیم داشت و احتمال نوسانات قیمتی زیادی وجود دارد. در واقع هر عاملی که انتظارات معامله گران را تحت تاثیر قرار دهد باید منتظر افزایش قیمت در دلار باشیم. به عبارت ساده تر، ورود تقاضای احتیاطی و نااطمینانی های سیاسی از مهم ترین عوامل زمینه ساز رشد دلار هستند.

دسته بندی: 
منبع خبر: 
صرافی تاجمیرریاحی
تصویر خبر: 
نمایش در صفحه اصلی: 
نمایش در صفحه اصلی


شماره ثبت: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز بانک مرکزی: ۳۴۱۸۶
شماره مجوز کانون صرافان:۳۴۱۸۶


 
 

خط ویژه: ۷۴۳۳۵

 

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۸۸۸۷ (۱۰ خط) و ۰۲۱۲۶۴۱۲۱۲۵

 

تلفن همراه: ۰۹۱۲۸۹۹۷۴۰۰ ( مسئول حوالجات )

 

پست الکترونیکی: info@tajmirexchange.com

عضویت در کانال تلگرام با کد QR